ons hotel

zaterdag 30 juli 2011

Medisch Dagje

Amper 6 maanden nadat hij erin kwam, mag hij er al weer uit: mijn beugel! Gisteren was ik bij de orthodontist en het is helemaal klaar. De eerste voorzichtige prognose was 9-18 maanden, maar eind maart had de orthodontist al aangegeven dat we dat absoluut niet gingen halen. Het is dus uiteindelijk op 6 dagen na net geen half jaar! Gisteren had hij het hardstikke druk, en vanaf volgende week is hij de hele maand augustus met vakantie, dus we hebben een afspraak gemaakt voor 16 september. Bovendien moet de ondersteunende schroef in mijn kaak eruit geoperereerd worden, en wil ik dit soort operaties uit principe niet in juli en augustus als er niemand ziek uit kan vallen.

Nou, dat had ik iets te hard geroepen…. Gistermiddag wilde ik een blik fruitsalade open maken. Je kent het wel, zo'n blik met zo'n treklip. De treklip stribbelde heftig tegen en bij het kracht zetten schoot mijn hand uit en ging ik met mijn duim langs de scherpe rand. Bloeden als een rund, de keuken zag eruit als het decor van een horrorfilm en wat we ook deden, het hield niet op met bloeden. Snel naar de huisarts dus, en het moest gehecht worden. Ik heb heel de praktijk bij elkaar geschreeuwd, het deed zo zeer. Ik zit hier dus met mijn duim in een dik verband wat niet vies of nat mag worden, en laat anderen voor mij werken. Het doet heidens zeer en ik kan er niets mee. Zucht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.