ons hotel

donderdag 26 juli 2012

Bonusweek

Het was deze week op alle vlakken bonus - extraatjes dus.

Natuurlijk begon het zondag al met Natascha's bonus-opname in het ziekenhuis. 3x naar de kliniek 4e gratis. Of toch niet gratis - het tientje eigen bijdrage werd gewoon afgerekend. Overigens had Natascha 1 arts en 1 taxi nodig gehad, niet 3 voertuigen met zwaailicht voor de deur, dus dat was eigenlijk meteen al 2x 'bonus'.

Dan had ik deze week nog een 'bonuskind', gasten hadden online een Budget-XS tweepersoonskamer geboekt en stonden ineens plus kind voor me. Tsja, XS betekent zeer klein, en daar laten we ook nooit meer dan 2 personen op toe. En, laat ik nu even een hele boude bewering doen, een kind is ook een persoon. De gasten moesten dus bijbetalen voor een grotere kamer.

Een 'bonushond' hadden we ook nog, weer gasten met een online boeking, die ineens met een schattige hond voor me stonden. Schattig, dat wel, maar in ons hotel sinds jaren niet toegestaan. Ik heb voor deze gasten dus voor hetzelfde bedrag een ander hotel kunnen regelen, jammer van de omzet maar  de reisorganisatie in kwestie had op de website verkeerde informatie staan, dus de gasten waren te goeder trouw. Ik had daarna natuurlijk met onze kontaktpersoon bij die reissite even een appeltje te schillen, want we hebben in 2010 alle zakenpartners van de wijziging op de hoogte gesteld.

Dan hadden we op die dag ook nog een bonus-boeking; 2 spaanse bouwvakkers met een klus in de buurt, voor 2 nachten. 'You lose some you win some' zou je kunnen zeggen, hoewel het spreekwoord eigenlijk andersom luidt. Erg blije gasten, blij verrast ook dat ik spaans spreek (nou ja, in elk geval beter dan hun duits), en gasten die ook meteen vanaf komende dinsdag nog eens voor 10 á 12 nachten gereserveerd hebben.

De week is nog niet voorbij, ik ben benieuwd wat er nog aan bonus volgt.

2 opmerkingen:

  1. Hoe is het intussen tussen al die drukte door met Natascha gesteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals Natascha iin de vorige post al schreef mocht ze dinsdag worden opgehaald. Ze moet rustig aan doen maar wel blijven bewegen, en vooral geen pijnstillers nemen. Vooral dat laatste wordt bij tijden vervelend.
    Verder is het afwachten wat de uitslag van het lab is en hoe de heling in het algemeen verloopt.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.