ons hotel

woensdag 21 augustus 2013

En toen waren we 3 weken verder!

De zomervakantie is zoals die zou moeten zijn: druk, mooi weer, heel veel gasten. Er wordt te weinig geslapen, we hollen voortdurend achter de feiten aan, niets nieuws in het hoogseizoen dus! Onze vakantiekracht zou eigenlijk 10 september weer aan de studie gaan, maar kwam gisteren met de mededeling dat ze weliswaar de tiende een dagje naar Pilsen moet voor boekenlijst en rooster, maar dat de colleges pas op 23 september beginnen, en dat ze graag tot die tijd nog een centje wil bijverdienen. Goed nieuws voor ons dus, september is ook altijd een drukke maand en we zitten nog steeds niet erg ruim in het personeel, dus 2 weken een extra paar handjes is mooi meegenomen. 
Vanaf deze week zitten we niet meer totaal ramvol, maar hebben we hier en daar nog een kamertje vrij. In veel Bundesländer en ook in veel omringende landen zijn de vakanties al ten einde, alleen in Beieren en in Baden-Würtemberg is het nog tot midden september vakantie.

Morgen kan ik alweer naar de groothandel, binnen een week is alles opgegeten. Vorige week woensdag was ik nog bij de metro in Regensburg, de auto was weer tot het dak vol. Onderweg naar huis kwam mij op de provinciale weg van Regensburg naar Cham een zandauto tegemoet, beladen met stenen. Hij verloor een steen, en dat was bij mij einde voorruit. De ruit zat er gelukkig nog in, maar de ruitschade was zo enorm dat verder rijden eigenlijk niet echt fijn was. Ik heb heel voorzichtig met de auto nog 31 kilometer moeten rijden naar Cham om onze Fiat-dealer te bereiken, ik stond echt in de middle of nowhere langs de provinciale weg in het bos. Ik kreeg een Fiat Doblo bestelauto mee, in andere leenauto's pasten de boodschappen er niet in. Grote hilariteit bij de monteurs die moesten helpen alle boodschappen over te laden in een leenauto. Vanwege de katholieke feestdag de dag erna (15 augustus Maria Hemelvaart) en het aangestampt volle hotel konden we de auto pas zaterdagochtend weer ophalen. De rekening was niet misselijk, dat was gigantisch slikken. We hebben ernstige vraagtekens bij de hoogte van het arbeidsloon, en na navraag bij de technische vraagbaak van de ADAC weten we bijna zeker dat er hier iemand ons een poot probeert uit te draaien. Wordt vervolgd.

Gisteren was eigenlijk de ultieme Ruhetag om iets leuks te ondernemen, aangezien we geen aankomsten en geen vertrekkers hadden, alleen maar blijf-kamers, dus er was geen reden om de receptie te bemannen. De dames konden het prima alleen af. We waren beiden gesloopt, dus zijn we thuis gebleven tot de medewerksters klaar waren. Tegen die tijd was het weer niet zo geweldig meer, dus zijn we even naar de glasfabriek van Joska gereden. Daar waren we snel weer weg, in vergelijking met de concurrent in Arnbruck is dat echt niet veel bijzonders. Toch maar even naar het Glasdorf in Arnbruck, die hebben zowiezo lekkere taartjes. Na het taartje hebben we nog even gekeken voor schnapsglaasjes en Latte Macciato glazen, want van het een hebben we te weinig en de andere zijn gewoon erg onpraktisch instabiel. Daar konden we niet slagen, dus dat wordt morgen bij de Metro kijken. We zijn naar huis gereden en daar heb ik nog een tukje gedaan, terwijl Pepijn nog wat licht administratief werk heeft gedaan. 's Avonds hebben we in Bad Kötzting pizza gegeten, om daarna weer doodmoe in bed te vallen.

1 opmerking:

  1. Als ik dit lees begin ik me meer zorgen te maken over jullie gasten. Ik dacht nog even dat 'ramvol' iets spreekwoordelijks was en niet dat de laatste er ingeramd zou zijn. Maar iets verder lees ik 'aangestampt vol..'. Ik begin nu echt te geloven dat jullie gasten 'geramd goed' zitten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.