ons hotel

zondag 10 augustus 2014

Gniffelen

Zo, even een klein momentje om te bloggen. Het is nog steeds heel erg vol, en we hebben nog steeds nergens tijd voor. Vandaag is het ook heel erg warm.

We kunnen echt weer een boek schrijven over onze gasten deze week. Een hele hoop hele leuke gasten, maar ook weer een aantal vreemde kostgangers. Een aantal mensen hebben toch echt een ander soort dienstverlener nodig, of doen onnodig moeilijk over dingen waar wij geen mening over hebben....

Deze week kregen we onder andere online een erg vreemde beoordeling: in de review beweerde de man dat wij de hele tijd over hem gelasterd hadden. Eerst moesten we toch even opzoeken wie dit dan was. Wij allemaal konden ons deze persoon nauwelijks meer herinneren, en hij was het hele team niet positief of negatief opgevallen, dus waarom we over hem zouden roddelen, geen idee!

Dan hadden we nog gasten die dringend een rijlesleraar nodig hadden. Ze wilden achteruit de trap in de voortuin af rijden. Ik kon nog net op tijd ingrijpen door snel naar buiten te rennen en wild met mijn armen te zwaaien en "stop, stop" te roepen. Vervolgens kregen we commentaar dat we niet aardig waren. Ik had die idioot zijn auto gewoon total loss moeten laten rijden.

Ook hadden we gasten die nergens heen gingen, maar een week lang de hele dag op het terras bijbelteksten aan elkaar zaten voor te lezen. Ze vielen er gelukkig geen andere mensen mee lastig, in tegenstelling tot een gast die mij bij de receptie "een heel mooi boek wilde aanbieden waarvan ze zeer onder de indruk was". Ze bleek mij een religieus pamflet van een bekende sekte te willen geven. Ik heb haar uitgelegd dat ik dan ook een Koran, een Thora, de geschriften van Confusius en Scientology en weet-niet-wat aan moest gaan pakken, dus dat ik daar niet aan kon beginnen. Wij verhuren kamers aan iedereen, ongeacht geloof, huidskleur, of geaardheid, daar moeten we neutraal blijven.

Over geaardheid gesproken....Twee vrouwen hadden een kamer geboekt, en 2 bedden gekregen. Bij vertrek zeiden ze pas dat ze dat echt belachelijk vonden, ze waren romantisch een weekendje weg en hadden een tweepersoonsbed gewild. Niet alleen heeft dit kamertype volgens de website alleen maar zo'n beddenopstelling, statistisch gezien is in deze conservatieve omgeving de kans dat 2 vrouwen die samen op pad zijn "gewoon" vriendinnen zijn en geen lesbisch stel toch veel groter. Ik kan mij de grote mond voorstellen als je 2 mensen die niet in een relatie zijn een tweepersoonsbed probeert te geven. Gedachten lezen kunnen we nog altijd niet.

Donderdag hadden we een no-show. We hadden de voicemail van de mobiel al ingesproken, maar geen reactie. We dachten al aan een grap, aangezien de naam van de gast vrij vertaald "eentje minder" betekent. Vrijdagochtend belt de vrouw op of wij a.u.b. de kamer niet weg wilden geven, want ze kwamen echt, maar "ze waren donderdag met de auto verdwaald". De hele dag hebben we gewacht, om 17 uur waren ze er eindelijk. Dat moet een lange omweg geweest zijn....

En wie het was weten we niet, maar iemand heeft de Natrena-dispenser van het ontbijtbuffet gejat. Waarschijnlijk dezelfde persoon die niet alleen de toiletartikelen uit de mand in de badkamer heeft meegenomen (mag natuurlijk), maar ook de mand zelf heeft ingepakt. Beide verdwijningen zijn gewoon lastig.

We hebben niet echt de tijd ons over dit allemaal druk te maken, we moeten er hier met het hele team gewoon een beetje om gniffelen. Bovenstaande anecdotes zeggen vaak meer over de gasten dan over ons.

Gisteravond kwamen 2 gasten heel aandoenlijk vragen waar de kat was, ze wilden Jane zo graag aaien. Toen ik haar riep, kwam ze, en ze liet zich gewillig aaien. Gasten blij, Jane blij. Soms kan gasten tevreden stellen toch zo eenvoudig zijn....

2 opmerkingen:

  1. Doet me denken aan de hotels bij Chicago waar ik langdurig heb overnacht. Ik kreeg dan altijd de vraag of ik een twin of kingsize wilde hebben. Was dus alleen op pad. ;-)

    Een balkon kreeg je er zo'n beetje standaard en die was net als het benedenterras niet te gebruiken door het landklimaat en de overdaad aan tegels. 'Schaduw'temperaturen lagen ver boven de 30 graden en dan kon je maar beter bij de airco in het gebouw schuilen.

    Als ik op fietsvakantie ben vind ik een schoon bed en een schone douche ruim voldoende. Als het er goed uitziet en de prijs klopt, dan vind ik het best. Maar bij twijfel wil ik toch echt even de kamer zien eer ik accoord ga en niet verder ga zoeken. Dat bekijken kan wel eens een extra vraag opleveren zodat je weet waar je aan toe bent, maar meestal is dat niet zo.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.