ons hotel

dinsdag 24 februari 2009

Brutaaltjes

Ze waren er weer, de kleptomanen. En deze zijn helemaal schaamteloos: ze nemen alles mee van het ontbijtbuffet, en vragen ‘s avonds of ze in plaats van het hele menu alleen een voorgerecht kunnen hebben, "want ze hadden overdag al zoveel gegeten". We worden dus eigenlijk 2 keer getild: én ze stelen alles én ze laten je ‘s avonds de hele keuken vies maken voor alleen een voorgerecht waar je nauwelijks aan verdient. Ook bespreken ze gewoon hardop in de ontbijtzaal wat voor beleg ze op de meeneembroodjes zullen doen. Je begrijpt dat er allang kosten voor lunchpaketten zijn opgeboekt. Als je ook ziet hoe vies de kamers zijn, vooral bij de volwassen dochters, daar valt bijna geen kamerschoonmaak te doen, respectloos gewoon. Ze zijn zo gierig dat er hele kratten met lege Pet-flessen naar de auto gaan, zelfs dat duppie of kwartje statiegeld mogen onze schoonmaaksters niet hebben.

Dan had ik vanmorgen ook tot 3 maal toe een brutale insluiping in onze woonkamer. Ik wilde het voerbakje voor de katten neerzetten en terwijl ik al voorover boog, kwam ik tot de conclusie dat dit toch echt niet onze eigen kat was… Er waren 2 vreemde katten gewoon door het kattenluikje naar binnen gekomen. Jane zat boven zielig in een hoekje te bibberen en Katja lag onder de bank te rillen. Wat een helden hebben wij zeg! Ik moest nog best veel moeite doen om de insluipers te verwijderen, die waren echt niet van plan zonder slag of stoot te gaan. Het kattenluikje hebben we maar even op slot gedaan, voorlopig spelen we even voor portier.

Verder blijft het hier maar sneeuwen. Het reclamebord op de parkeerplaats is ondertussen niet meer leesbaar vanwege de bergen sneeuw die ervoor liggen. Pepijn heeft gisteren een spoor uit moeten graven langs de gevel, anders konden we de vuilcontainers weer niet aan de weg zetten.

Helaas heb ik weer eens een kies gebroken en mijn eigen tandarts is ook nog met vakantie. De noodvulling die de noodtandarts erin geplakt heeft is eruit gekomen, dus ik moet zo weer terug voor een andere noodoplossing. De twee andere opties waren een kroon of de kies trekken, maar daarover zijn we het eens dat mijn eigen tandarts dat mag doen. Ook moet ik naar de kapper, aanstaande maandag hebben we ons jaarlijkse bal van de Beierse Hotelbond. Gelukkig hoeven we dit jaar niet in Trachten, maar "gewoon" in gala. Hopelijk hoeven we niet met de partyschoenen door de sneeuw, maar ik vrees dat het moonboots onder de galajurk worden….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.