ons hotel

donderdag 5 februari 2009

Koffiesores

Sinds gisteren is het koffieapparaat in de bar kapot. We voelden ‘m al aankomen, hij maalde al een tijdje moeilijk, het melk opschuimen ging al steeds minder lekker en af en toe kwam er koffiedik mee in het kopje. Het maalwerk lijkt echt helemaal versleten. Het apparaat was eigenlijk gekocht voor ons hotel in Frankrijk, dus die heeft ook al een tijdje bij ons in Amsterdam dienst gedaan voordat we hierheen kwamen. En laten we eerlijk zijn, voor een semi-huishoudmachine heeft hij het echt top gedaan!

Pepijn is nu dus in Regensburg om bij de groothandel een nieuwe uit te zoeken. Gisteren en vanmorgen was het echt goed waardeloos koffie zetten: of mensen moeten heel lang wachten totdat de filterkoffie is doorgelopen of ze moeten Nescafé wilen. Niet echt reclame voor het hotel dus, ik hoopte vanmorgen stiekum dat er niemand koffie wilde, maar helaas wilden ze allemáál koffie. Vanavond hebben we eters, dus ik kon echt niet mee op de shoppingtour. En zelf helemaal alleen naar Regensburg rijden durfde ik echt nog niet aan, daarvoor voel ik mij nog steeds veel te slap. Bovendien drink ik geen koffie, dus laat ik onze koffie-grootverbruiker zijn licht er maar over schijnen.

Gisteren was Pepijn ook al heel de middag weg naar de Steuerberater in Cham, we waren flink boos geworden op onze boekhouder. Ondanks dat we alles op tijd hadden ingeleverd, was de jaarafsluiting 2007 nog steeds niet gedaan. We kwamen er bij toeval achter toen we een dreigbrief kregen van de Belastingdienst. Toen we boos werden, bleek het document toevallig "klaar te zijn en bij de drukker te liggen". Ja, ja…. Pepijn heeft meteen de boekhouding van het laatste kwartaal van 2008 meegenomen, met de eis dat de jaarafsluiting 2008 uiterlijk eind maart bij de Belastingdienst moet liggen, zoals het hoort. Zijn ze daar nou helemaal gek geworden…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.