ons hotel

dinsdag 16 oktober 2012

Ouderdom komt met gebreken

Nee, gelukkig niet bij ons....bij poesie....Jane heeft reuma in haar voorpootjes. Ze probeert alles om ze niet te belasten. Ik ben net bij de dierenarts geweest met haar, er is gelukkig niets heel ernstigs aan de hand (niks gebroken, en eentje in huis met gescheurde enkelbanden is wel genoeg), ze wordt gewoon oud. Ik heb een pijnstillend middeltje voor haar meegekregen wat we kunnen geven als ze weer zo hinkt.

Ik hink ondertussen ook nog vrolijk door. Ik begin er schoon genoeg van te krijgen, maar het is helaas niet anders. Autorijden is op dit moment echt het pijnlijkste en dat probeer ik ook zo veel mogelijk te vermijden. Ik hoop dat ik volgende maand weer enigzins hersteld ben als we op vakantie gaan. Op vakantie lopen we altijd veel, en natuurlijk wil ik op de cruise ook leuke schoenen bij mijn avondjurken aan, en dan fijn gaan dansen.

Hier is het deze week in het hotel ineens erg rustig. Het is laagseizoen geworden, het weer is vandaag ook een beetje herfstig. Gisteren werd er op de radio gemeld dat het boven de 1000 meter zelfs licht zou kunnen gaan sneeuwen. Wij weten hier dat het deze tijd van het jaar toch niet blijft liggen, en volgens mij heeft het ook helemaal niet gesneeuwd. Vanaf morgen gaan de temperaturen weer flink omhoog, tegen het weekend wordt het zelfs 20 graden en mooi zonnig. Een mooie herfst is goed voor de zaken en eerlijk gezegd ben ik ook nog lang niet aan winter toe. Ik loop in de winkels ook nog met een grote boog om de kerstartikelen heen. Eind oktober zijn we trouwens vanwege de herfstvakantie en het lange weekend met Allerheiligen een paar dagen bijna helemaal vol.

We verliezen een trouwe medewerkster. Eén van onze ontbijtdames is eigenlijk van beroep etaleuse en heeft nu na jaren zoeken werk gevonden als binnenhuisarchitekte. Ze vindt het eigenlijk heel jammer om weg te gaan, aangezien ze het wel naar haar zin heeft met de andere collega's en de gasten, maar werk in haar branche is hier erg schaars en dat is toch waarvoor ze geleerd heeft. We hebben haar direkt zoveel mogelijk uitgeroosterd, want ze heeft nog overuren die ze eigenlijk had opgespaard voor onze maand bedrijfsvakantie. Het is nog maar een maand tot onze vakantie en we zijn niet helemaal vol, dus dat redden we met de mensen die we nu hebben en met zelf een paar keer ontbijt draaien. Pepijn was vanmorgen de klos, en dat vroege opstaan en receptie en ontbijt tegelijk doen viel best tegen. Als we terug zijn van vakantie kijken we verder wat we met het personeel doen. Een vakantiehulp voor de kerstvakantie zou het beste zijn, want na de feestdagen redden we het wel weer met de mensen die we hebben. Onze vertrekkende medewerkster heeft drie kinderen tussen de 14 en 22, en ze zou vragen of die een vriend(innet)je wisten die een vakantiebaantje wilde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.