ons hotel

dinsdag 9 oktober 2012

Wat zit er in het water?

Weer een week voorbij en wat een week!
Superdruk, een hoop leuke mensen, en ook een hoop rare dingen. Ik heb al op Facebook gegrapt dat ik een boek per dag kan schrijven over alles wat we in 1 dag meemaken. Het is alleen zo jammer dat sommige mensen zoveel tijd en energie van je vreten dat je niet aan je bedrijf leiden toekomt.

Het sterkste was nog die mevrouw die graag wilde discussieren dat ons ontbijt véééél te laat begon, maar die zelf iedere dag voor 9 uur haar gezicht niet bij het ontbijt liet zien, de gast die graag bij 22 graden buitentemperatuur de verwarming aan wilde, en de gast die vond dat wij dom waren dat wij hier geen wasserette wisten. Ook de VVV was stom want die wisten het ook niet. Euh....zoals zij en wij al geprobeerd hebben te vertellen is hier gewoon in Lam geen self-service wasserette....

De stagiaire van de accountant kon zogenaamd de komende 4-6 weken niet werken omdat ze haar banden had gescheurd. Ik vorige week tegen de accountant: "Ze doet zittend werk achter een bureau. Waarom kan ze dan niet komen werken? Ik heb ook mijn enkelbanden gescheurd en mag ingezwachteld zelfs lopen." Gisteren was ze ineens weer aan het werk. Ik ben vast in haar contactenlijst geupgrade tot beste vriendin....not...Tijdens haar afwezigheid had haar baas haar werk overgenomen, en ineens waren er toch een paar rare dingen aan het licht gekomen. Hij stuurde mij 3 pagina's met ellende, of ik daar even naar kon kijken of dat wel klopte. Nou....voor geen meter dus.... De beste grap vond ik nog dat ik in 1 week 11 tissueboxen voor het hotel had gekocht en zij die als privégebruik had verboekt, en dat ik onze ontbijtdame voor een bepaalde maand contant een loon van € 1,12 zou hebben betaald. Pepijn: "ik denk dat ze dan ondertussen al ontslag had genomen...." Ook dat was overigens als privé-uitgave geboekt.

Verder zijn we gisteren bezig geweest een veiling op Ebay offline te krijgen. Een ex-gast probeerde een al maanden verlopen hotelbon op Ebay te verpatsen, maar natuurlijk had hij er niet bij vermeld dat de koper er niets meer mee kon. Sterker nog, hij had de suggestie gewekt dat er met ons wel iets te regelen viel. Er waren nog een paar andere redenen waarom dit volgens Ebay een ontoelaatbare veiling was. Het vervelendste was nog dat hij foto's, titels, teksten en layout van onze officiele hotelbon verkoper zodanig had gekopieerd dat het op het eerste gezicht niet van echt te onderscheiden was. Ebay had dan ook niet lang nodig om deze veiling heel snel te beeindigen. Vervolgens was meneer boos natuurlijk: "Hij mocht aan iedereen alles verkopen wat hij wilde". Tuurlijk meneer, al wilt u kaartjes voor de Olympisiche Spelen in Londen verkopen of gebruikte bioscoopkaartjes van een maand geleden, maar onze foto's en teksten gebruiken waar copyright op rust mag helaas niet. U mag daarnaast ook nog blij zijn dat we geen schadeclaim indienen voor imagoschade door in uw aanbod te suggereren dat het hotel iets met deze verkoop te maken heeft.

Vandaag wachten we waarschijnlijk de hele dag op de verschillende aankomsten. Is niet erg, ik heb nogal veel papierwerk te doen, Pepijn bouwt nog steeds aan de nieuwe website en heeft nog een aantal klusprojecten waar hij enthousiast over is. Daarnaast wilde ik vandaag al mijn avondkleding passen omdat we over 6 weken op een cruise gaan en ik geen idee heb hoe het nu met mijn gewicht is en wat nog past. Met alle ziekenhuisopnames ben ik gigantisch afgevallen, maar nu komt het er redelijk snel bij omdat ik mijn enkelbanden zo veel mogelijk ontlast. Het zou eigenlijk prima weer zijn om te wandelen, maar dat zit er helaas dus niet in. We hebben er flink de pest in, het bos is zo mooi met de herfstkleuren, de winter met sneeuw en ijzel staat voor de deur en we hadden de afgelopen weken qua gastenaankomsten best op een dinsdagmiddag kunnen wandelen. Nu is echter het belangrijkste doel om (letterlijk) weer helemaal op de been te zijn voor onze vakantie. We hebben van mijn moeder heel erg lief een cruise kado gehad, en zelf gaan mijn ouders ook gezellig mee. We zijn nog steeds beduusd van zo'n groot kado.

5 opmerkingen:

  1. Geweldig. Ja niet voor jullie hoor maar wel om te lezen dat er niet alleen bij mij van die grapjassen rond lopen. Die hotel bonnen verkopen is wel heel erg ja..Ik heb ook wel eens gedacht dat ik eigenlijk een boek zou moeten schrijven. Alleen ben ik bang dat het in de non fiction afdeling komt want niemand geloofd wat vertel..

    groetjes petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om zo'n cruise cadeau te krijgen. Je weet, na gedane arbeid....

    Misschien is het tijd voor een andere accountant. Zo te lezen kan hij weinig of niets "vinden" en zoekt het dus in onzinnige dingen. Zijn factuur moet toch ergens op gebaseerd zijn. Ik ken er helaas zo ook een paar.

    gr Wiebe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die cruise! Hebben julli echt iets om naar uit te kijken!
    Wat vreemde mensen betreft ... het blijft interessant om de menshied zo te bekijken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Wiebe: onze accountant is eigenlijk heel goed en komt voortdurend met een hoop serieuze dingen die fors geld opleveren. Omdat hij zo goed is heeft hij het ook heel erg druk. Er wordt natuurlijk dan een assistente met een goedkoper uurloon ingezet om de flutbonnetjes te verboeken, dat begrijpt iedereen. Ze is alleen niet zo bijdehand. Hij had zelf vragen of wat zij had zitten doen wel klopte en wilde dat even met mij checken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk die cruise, tof om naar uit te kijken, maar dat doen jullie vast en zeker al wel!
    wat een gedoe met die boekhouding...!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.