ons hotel

woensdag 30 juli 2014

Kleine wereld

Ongelofelijk....wat we deze week twee keer hadden....

Mensen melden zich bij de VVV op zoek naar een kamer. De VVV belt ons of we nog kamers hebben, en stuurt de gasten langs. Nederlanders, al niet zo frequent in deze contreien. Ik check de gasten in,  en Pepijn komt even langs lopen bij de receptie om gedag te zeggen. Zij roept "Hé Pepijn!!" Grote hilariteit: haar moeder is de beste vriendin van Pepijn's moeder en Pepijn logeerde daar vroeger altijd. Zij wist niet dat we hier een hotel hadden. Kleine wereld....

We krijgen van de Treinreiswinkel een boeking met alleen een achternaam met voorletter. Die komt bekend voor, maar ja, er zijn wel meer hondjes die Fikkie heten. De gasten stappen uit de taxi, en de man zegt gedag tegen de taxichauffeur. Ik hoor de stem en weet het nu zeker. Tijdens het inchecken vraag ik of hij nog steeds basisschoolleraar is. Hij roept "Hé Natascha!!" Grote hilariteit: mijn leraar van de vierde klas lagere school. Hij wist niet dat we hier een hotel hadden. Kleine wereld....

2 opmerkingen:

  1. Geweldig!

    Krijg je binnenkort nog twee Nederlanders op bezoek. Maar dan wel expres deze keer, want die weten dat jullie een hotel hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn wel de leuke dingen! Ik heb een periode gehad dat ik van de ene toevalligheid in de andere viel, dat kon echt geen toeval meer zijn. ;-) Ik zou daar zelf eens over moeten bloggen.

    Een van de leukste was in de 2de stad van Taiwan waar ik een halfjaar gewerkt heb aan een waterzuivering voor een staalfabriek. In een Britse kroeg (waar ik niet vaak kwam) hadden ze een wand met visitekaartjes. Toen ik die van mij er op prikte, kwam een Engelsman naast me staan en die zei 'M'n baas heet zo.' Dat leek mij klinkklare onzin. Mijn achternaam komt maar 15x in de wereld voor en vrijwel alleen in Nederland. Een paar dagen later stond dus m'n achter-achter-achter-achter-achter-achterneef voor de deur die daar al 8 jaar woonde en er eiland-arrest had. Hij werkte daar aan waterzuiveringen voor de petrochemische industrie en was om polieke redenen veroordeeld omdat hij contacten had met het vorige afgezette regiem.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.