ons hotel

donderdag 3 juli 2014

Gläserne Wald en Passau

Ik ben blij dat ik vandaag even geen kwast ter hand hoefde te nemen. Ik heb op de raarste plekken spierpijn. Wie onze balkonhekken kent, weet waarom. Al die opengewerkte stukken zien er mooi uit, en het is voor de gasten fijn dat ze niet tegen een massieve plank zitten aan te kijken, maar al die kleine latjes en hoekjes moeten met een extra fijn kwastje één voor één geverfd worden. Gelukkig hoeft het maar iedere paar jaar.

Vanaf het weekend wordt het weer wat drukker. Het heeft lang geduurd voordat het zich een beetje vulde, en echt hoogwaardig zijn de meeste boekingen niet.Dat gebeurt pas weer als het WK afgelopen is.

Afgelopen dinsdag hadden we weer een perfekte Ruhetag. Omdat we zo gaar waren van het schilderen, en we nog moesten wachten totdat de laatste check-ins eindelijk weg waren, zijn we niet gaan wandelen. We zijn naar Regen gereden, naar de Burgruine Weißenstein. De ruine kun je beklimmen, met prachtig uitzicht vanaf de top, en in de tuin staat het unieke kunstprojekt "Gläserne Wald", een verzameling glazen bomen in allerlei vormen.



Daarna zijn we zwervend door het Beierse Woud in Passau uitgekomen. Hier hebben we een heerlijke middag gehad. Het weer was perfekt, we hebben heerlijk door de binnenstad geslenterd, en op een terras hebben we 's avonds nog buiten kunnen eten. We hadden een schotel voor 2 besteld bij de Griek waar we wel vaker geweest zijn. Nou, dat was meer een schotel voor 6.....Het was zo veel dat we serieus twijfel hadden of we niet iemand anders z'n eten hadden gekregen. We zagen bij andere tafels ook al paniek over de enorme hoeveelheid eten, en de obers boden overal aan om alles in te pakken. Lachwekkend..... Wij zijn eigenlijk niet van de "doggy bag", maar ik gok dat we misschien 25%-30% op hebben gekregen, dus té zonde om alles in de biobak te laten verdwijnen. We hebben alleen de enorme boerensalade, de vleesspiezen, de lamskarbonaadjes en de rijst ter plaatse opgegeten. Gisteren hebben we er dus nog een complete maaltijd van gehad (gyros, kritharaki, tzaziki), en er staat nu in de koelcel nog meer. Bifteki met gebakken aardappeltjes en tzaziki, anyone?
Drie dagen achter elkaar grieks vonden we wat te veel van het goede, vanavond wilden we toch wat anders eten.




1 opmerking:

  1. Ik eet graag bij Griekse restaurants in Duitsland, omdat ze meer grillen en meer met olie doen. Mijn aanpak is simpel, ik bestel 1 hoofdgerecht per keer. Daarna bedenk ik of er nog een gaatje over is voor een nagerecht. Ipv een hoofdgerecht start ik soms ook met een maaltijdsalade. Eigenlijk weet ik dan ook al dat er daarna hooguit nog wat ruimte is voor het kleinste ijsje of koffie.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.