ons hotel

maandag 2 november 2015

Nou wilde ik even klagen.....

Vandaag belde de reisorgansatie van onze flessentrekker. Wij hadden hen vorige week gebeld om te vertellen wat er gebeurd was, en zij melden dat ze een buitensporig grote hoeveelheid reisjes aan deze klant hadden verkocht (25 in 24 maanden), wat ze een beetje een ongewoon patroon vonden voor een privépersoon. Ze gingen hier eens even verder induiken, en bedankten ons voor de melding.
Vandaag belden ze dus terug, met de mededeling dat ze steekproefsgewijs contact hadden opgenomen met een klein aantal van de hotels, en dat er in ieder geval eentje vandaag al meteen terug was gekomen met de mededeling dat deze gasten bij hen gestolen hadden. De contactpersoon kondigde aan nog deze week alle al bezochte hotels te benaderen, en een waarschuwing uit te doen gaan naar de hotels waar deze gasten al geboekt maar nog niet verbleven hebben. Ook zijn zij op een zwarte lijst geplaatst, zodat ze geen nieuwe reisjes bij deze reisorganisatie kunnen boeken.

De mevrouw die we aan de telefoon hadden, kwam overigens niet meer bij van het lachen over een email die ze vandaag van het sujet ontvangen had. Het begon onschuldig met een klacht over de tv in zijn kamer, maar het interessante deel kwam later: "Nou ja zeg, nou wilde ik zonder te betalen wegrijden, en toen hebben ze mij de weg versperd. Dat is toch belachelijk, dat kan ik toch zo niet accepteren! Vanwege het aangedane leed wil ik dat de reisorganisatie mij een deel van de afgerekende reis terug betaalt."
Hij geeft in zijn email dus gewoon knalhard toe dat hij een incompetente flessentrekker is. Hij is zo teleurgesteld dat hij op heterdaad betrapt is, dat hij tijdens het zeuren daarover de daad bekent.

Iedereen begrijpt dat we al een paar uur de slappe lach hebben. Ook zijn wij onder de indruk van het daadkrachtig optreden van de reisorganisatie die meteen actie hebben genomen om collega's voor dit verdriet in bescherming te nemen. Daar kunnen vele grotere reisburo's nog een puntje aan zuigen.

2 opmerkingen:

  1. Hoe dom ben je dan als flessentrekker als je bekend in je klaagmail! Fijn dat de reisorganisatie direkt actie ondernam.
    Groet, Ingrid (SE)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Begrijp ik iets niet, hij vraagt om terugbetaling van de betaalde reis?

    Moet ie de betaalde reis nog een keer betalen dan?
    Maar je hebt gelijk flessentrekkers hard aanpakken is een goede zaak.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.