ons hotel

woensdag 23 december 2015

Be careful what you wish for.....

Dat engelse spreekwoord "wees voorzichtig wat je verlangt" is zeker van toepassing. We hebben met onze vorige log dat het zo rustig was wat uitgelokt..... De dag erna kregen we 's avonds een verontrustend telefoontje over een doodziek familielid. We zijn meteen in de auto gesprongen en hebben dinsdagnacht de hele nacht doorgereden naar Nederland. Zaterdagnacht zijn we weer teruggereden, later kon echt niet. Met de patient gaat het gelukkig weer wat beter.

We zijn dus nu helemaal gesloopt, en dat voordat de feestdagen nog moeten beginnen. Feitelijk hadden we alleen de maandag om alles te regelen. We moesten echter naar de groothandel, gisteren moest ik lokaal dus nog van alles regelen, en vandaag reed de bezorgdienst gelukkig een extra ingelaste rit. Dan heeft een medewerkster een sterfgeval in de familie waardoor ik vandaag het rooster kon omschrijven, en voel ik mijzelf bijzonder rot vanwege de antibiotica vanwege nog steeds die ontsteking in mijn kaak (zie 10 november).

We hebben al enige gasten, de grote aanstorm komt morgen. We hebben ons voorgenomen zelf ook echt te genieten van de feestdagen dit jaar. We hebben gistermiddag op het zakelijk front fijn nieuws gekregen waardoor we in ieder geval heel erg vrolijk zijn. Sneeuw is er helemaal niet, maar de gasten nemen het ons niet zo kwalijk. De wandelkaarten waren in de aanbieding bij de VVV, dus we hebben een hele stapel gekocht en geven de gasten  per geboekte party nu een wandelkaart met de mededeling dat wij het zo sneu vinden van de sneeuw dat we ze een wandelkaart kado doen. Dat ervaren mensen als erg positief, en voorkomt een hoop geklaag voor onze balie.

1 opmerking:

  1. Vanuit Caanda wensen we jullie beiden een heel Voorspoedig en Gezond 2016 toe. We hadden geen witte Kerst, maar nu houd het niet op en hebben al 25 cm sneeuw op de rijbaan. Gelukkig hebben we een lieve buurman die met zijn grote machine onze driveway heeft schoon gemaakt.
    Ik weet hoe je je voelt met antibiotics, ik heb ook net een 14-daags supply op, en voel me echt belabberd. En dan weer volgende week naar de tandarts.
    Groetjes uit een wit Canada, Ida

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.