Het was net op de radio: hotels in Duitsland hebben erg veel last van
"de crisis". Tien procent minder omzet over het eerste half jaar van
2009 is het gevolg. Zelf zijn wij er de eerste 6 maanden nog goed vanaf
gekomen, met een plus van 9%. Daarna is het overigens voor ons ook
ietsje minder gegaan, we staan op dit moment ook op een minnetje.
Wat ook officieel is, is dat onze voormalige gast zijn rechtzaak
tegen ons heeft ingetrokken. Onze advocaat heeft eens een goed gesprek
gehad met zijn advocaat wat hij er eigenlijk mee wilde bereiken. De
advocaat heeft het heel snel en pijnloos geregeld, die kunnen we vaker
inzetten als er nog eens wat is. Moraal van het verhaal: niet te lang
zelf blijven modderen. Overigens een interessant punt: je kunt een
politieagent die je een blaastest wilt afnemen of een kassiere die bij
de supermarkt vraagt in je boodschappentas te kijken niet aanklagen
wegens belediging, omdat deze persoon dit vraagt uit hoofde van zijn/haar functie. Dus ook een hotellier die vraagt of je wat gedronken hebt uit de minibar….
We hebben alweer gasten die de hele weblog hebben gelezen. Je weet
dat mensen meelezen, maar als ze een week komen logeren en bij het
inchecken al op de hoogte blijken te zijn van je hele hebben en houden
is dat toch iets anders. Voor mij de vraag of ik nog wel met deze weblog
door wil gaan in deze vorm. Aan de andere kant levert het blijkbaar ook
positieve reclame op, want mensen boeken wel nadat ze de weblog hebben
gelezen. Voor wie er meeleest…het is deze week 26 tot 32 graden en we
hebben nog kamers vrij….
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.