Ja, we weten het: iedere keer als we willen gaan loggen komt er weer
iets tussen. Druk, druk, druk…. De aankomende week lijkt het een beetje
rustiger te worden, al komt er net weer een reservering voor vandaag
binnen. Iedere dag komen we aan niets anders toe dan alleen het
hoognodige: als de was gedaan is en de afwas, het ontbijt opgeruimd en
de medewerksters klaar zijn met de kamers is het al weer tijd om het
avondeten voor te gaan bereiden. Het kantoor ziet er uit alsof er een
papierbom ontploft is, maar we hebben echt geen tijd om dat uit te
zoeken.
Wat ook gigantisch veel tijd vreet, is dat we iedere week een
discussie hebben omdat onze creditcardafrekening de laatste weken steeds
niet klopt. Volgens de bank slagen wij erin in de gelijke seconde
dat er betaald wordt met een creditcard of buitenlandse pinpas een
terugboeking te doen op onze terminal. Stoer..we zijn ineens Superman
geworden…. zo snel kan niemand typen…. Klopt natuurlijk van geen kant,
en we zijn er inmiddels achter dat het probleem ligt in de link tussen
de terminalprovider en de bank, dus helemaal niet bij ons of onze
terminal. Eindelijk lijken we na een paar weken ellende serieus te
worden genomen. Het kost helaas wel iedere week een halve dag
heen-en-weer-bellen-en-faxen om de bank ervan te overtuigen dat wij écht niets fout doen en dat we toch wel heel graag onze centen willen
hebben (…en snel een beetje, ja….). Het suffe is dat het heel vaak ook
wél goed gaat, er lijkt geen patroon te zijn. Uiteindelijk krijgen we
met 1 of 2 weken vertraging overigens wel ons geld.
Donderdag kregen we een leuke email: "wij hebben een reservering in
uw hotel van vrijdag tot dinsdag en nu is mijn man zondag jarig en wil
ik graag een taart bestellen". Het zei ons allemaal helemaal niets…Wij
hadden gisteren zowiezo geen aankomsten met vertrek dinsdag, wij hadden
niemand in de computer met die naam (ook niet voor een andere datum),
wij hadden zelfs niemand met die naam een aanbieding gedaan… Dus hebben
wij voorzichtig een mailtje teruggestuurd of ze nog even de
boekingsdetails kon vermelden zoals reserveringsnummer of de naam van
het reisburo. Toen er de hele dag geen reactie kwam, hebben we nog even
een mailtje gestuurd dat we een reactie toch wel op prijs zouden
stellen, aangezien we nu niet wisten of we een kamer voor haar vrij
moesten houden. Het domme antwoord: "euh….kan het zijn dat er nog meer
hotels in Duitsland zijn die Haus am Berg heten….?" Zoals jullie
begrijpen hebben wij gisteren niemand aan de balie gehad met die naam.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.