ons hotel

zaterdag 15 augustus 2009

weer een week voorbij gevlogen

Ja, we weten het: iedere keer als we willen gaan loggen komt er weer iets tussen. Druk, druk, druk…. De aankomende week lijkt het een beetje rustiger te worden, al komt er net weer een reservering voor vandaag binnen. Iedere dag komen we aan niets anders toe dan alleen het hoognodige: als de was gedaan is en de afwas, het ontbijt opgeruimd en de medewerksters klaar zijn met de kamers is het al weer tijd om het avondeten voor te gaan bereiden. Het kantoor ziet er uit alsof er een papierbom ontploft is, maar we hebben echt geen tijd om dat uit te zoeken.

Wat ook gigantisch veel tijd vreet, is dat we iedere week een discussie hebben omdat onze creditcardafrekening de laatste weken steeds niet klopt. Volgens de bank slagen wij erin in de gelijke seconde dat er betaald wordt met een creditcard of buitenlandse pinpas een terugboeking te doen op onze terminal. Stoer..we zijn ineens Superman geworden…. zo snel kan niemand typen…. Klopt natuurlijk van geen kant, en we zijn er inmiddels achter dat het probleem ligt in de link tussen de terminalprovider en de bank, dus helemaal niet bij ons of onze terminal. Eindelijk lijken we na een paar weken ellende serieus te worden genomen. Het kost helaas wel iedere week een halve dag heen-en-weer-bellen-en-faxen om de bank ervan te overtuigen dat wij écht niets fout doen en dat we toch wel heel graag onze centen willen hebben (…en snel een beetje, ja….). Het suffe is dat het heel vaak ook wél goed gaat, er lijkt geen patroon te zijn. Uiteindelijk krijgen we met 1 of 2 weken vertraging overigens wel ons geld.

Donderdag kregen we een leuke email: "wij hebben een reservering in uw hotel van vrijdag tot dinsdag en nu is mijn man zondag jarig en wil ik graag een taart bestellen". Het zei ons allemaal helemaal niets…Wij hadden gisteren zowiezo geen aankomsten met vertrek dinsdag, wij hadden niemand in de computer met die naam (ook niet voor een andere datum), wij hadden zelfs niemand met die naam een aanbieding gedaan… Dus hebben wij voorzichtig een mailtje teruggestuurd of ze nog even de boekingsdetails kon vermelden zoals reserveringsnummer of de naam van het reisburo. Toen er de hele dag geen reactie kwam, hebben we nog even een mailtje gestuurd dat we een reactie toch wel op prijs zouden stellen, aangezien we nu niet wisten of we een kamer voor haar vrij moesten houden. Het domme antwoord: "euh….kan het zijn dat er nog meer hotels in Duitsland zijn die Haus am Berg heten….?" Zoals jullie begrijpen hebben wij gisteren niemand aan de balie gehad met die naam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.