ons hotel

donderdag 20 augustus 2009

Hoe til je je baas?

Gisteren weer een nieuw hoogtepunt in onze carriere, deze kenden we nog niet….. Gast checkt ‘s middags in en meldt zich ‘s avonds laat ineens aan de receptie met een raar verzoek. Of wij geen rekening uit konden schrijven voor het dubbele kamerbedrag, wat hij dan met zijn bedrijfscreditcard zou betalen en dan gaven wij hem de helft ervan contant terug. Zo kon hij zijn baas tillen en had hij een leuke bijverdienste. Ik dacht eerst dat mijn duits ineens zo slecht geworden was dat ik iets verkeerd begreep… Toen hij het nogmaals droog herhaalde bleef het daarna van mijn kant heel erg stil. Hahahaha!!! Alsof wij daaraan zouden meewerken. En dan wij zeker dubbele BTW afdragen aan de Belastingdienst en dubbele creditcardkosten afrekenen. Grapje zeker! Het antwoord was meteen pertinent NEE. Voor je het weet heb je hier de Belastingdienst op de stoep staan voor controle van je boeken, en in onze branche is het bovendien ook niet ongebruikelijk dat bedrijven natrekken wat de normale kamerprijs is van een hotel waar een werknemer een rekening van indient. Toen kreeg hij mij nog helemaal op de kast met de mededeling dat ik het misschien mijn man maar eens moest vragen… Euh…ik ben hier net zo goed de manager en het gebeurt gewoon niet. Pepijn was het er uiteraard geheel mee eens, dus bij hem was die man ook nergens gekomen. Vanmorgen is de man gelukkig normaal afgereisd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.