ons hotel

maandag 2 november 2009

Weinig gasten, maar niet rustig

Gisteren zijn de ouders van Pepijn weer huiswaarts gegaan en zijn alle andere gasten ook uitgecheckt, dus nu is het weer heel erg rustig. Vanavond komt onze vaste gast voor de laatste week, door al onze activiteiten de komende weken (vakantie, TipTop vergadering) logeert hij vanaf volgende week een maand ergens anders. Eind deze week wordt het nog even druk met gasten, zaterdagavond is de benedenverdieping al helemaal volgeboekt. Ik heb gisteren eindelijk de tijd gehad om rustig de administratie van september te doen, hopelijk gaat het deze week ook nog lukken om de boekhouding van oktober er meteen achteraan te doen en alles weg te brengen naar de accountant.

Ondertussen zagen we dit weekend een gigantische opleving in het aantal boekingen voor de feestdagen. Een absoluut unikum dit jaar: Kerst loopt net zo goed, zo niet beter dan Oud&Nieuw. Voor Kerst zitten we nu al meer dan 50% vol! Het ziet eruit dat onze tactiek, om eerst langere boekingen aan te nemen voor Oud&Nieuw en de kortere boekingen pas vanaf december te accepteren, zijn vruchten begint af te werpen. We kunnen op dit moment bijna iedereen nog tevreden stellen, waar we andere jaren echt ons best moesten doen om rare kleine gaatjes te vullen en vaste gasten vaak in oktober al "nee" moesten verkopen. Ergens hopen we dat het de komende weken lekker doorloopt met de reserveringen zodat we op vakantie gaan in de wetenschap dat we met de feestdagen vol zijn. We zijn dit jaar natuurlijk extreem slecht bereikbaar op volle zee….

Vanmorgen zat ik weer bij de dokter, de ontsteking in mijn schouderspier gaat maar niet over. Ik ben weer met iets ingespoten, dit keer direct in de spier. Dat deed echt gigantisch zeer, eigenlijk is iedere beweging nu pijnlijk en oncomfortabel. Ik vraag mij dringend af of ik niet van de regen in de drup ben gekomen.

Morgen gaat Pepijn naar hetzelfde hotelmanagement-seminar waar ik in mei ben geweest in Stuttgart. Hij moet heel erg vroeg op en dan naar Erlangen bij Nürnberg, en is ‘ s avonds dus ook erg laat weer thuis. Hij heeft gezellig met een hele leuke TipTop-collega uit de buurt van Coburg afgesproken die even oud is. Die is er al voor de vierde of vijfde keer, die is een fan en gaat ieder jaar. Ik moet zeggen dat ik heb geaarzeld of ik ook nog een keer mee zou gaan, het is echt een goed seminar met veel nuttige info voor weinig geld. 

Ik heb net al wat kerstdeco ingeslagen, hier beginnen ze daar extra vroeg mee. We kregen al catalogi over kerstkaarten en dergelijke in augustus! Volgende week na de TipTop-meeting willen we gaan versieren en de kerstboom gaan neerzetten, dan is dat alvast gedaan voor onze vakantie en is de stress daarna niet zo groot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.