ons hotel

vrijdag 12 november 2010

Back in town


Ik (N) ben weer terug op het honk. Pepijn heeft het fort de afgelopen dagen uitstekend bewaakt, zodat ik met een gerust hart kon congressen en vergaderen. Ik ben naar huis gekomen met een karrevracht aan nieuwe ideeen, met de bevestiging dat we het goed doen, of met de wetenschap dat we terecht over een bepaalde koers twijfelden. En met de verzekering dat andere horeca-ondernemers in Duitsland het op het moment net zo moeilijk hebben als wij. 2009 en 2010 is voor iedereen een heel slecht jaar geweest: 2009 omdat gasten door de crisis weinig uitgaven of zelfs helemaal wegbleven, en 2010 vanwege het WK en het slechte weer in de cruciale maanden. Ik was om 21.30 thuis, maar Pepijn en ik hebben tot 1 uur 's nachts gepraat. Dingen waarover we het eerder niet geheel eens waren (bijv dingetjes in het prijsbeleid, personeelsbeleid, avondmenu, enz) hebben door 2 verschillende seminars een plaatsje gevonden, door van vele experten verschillende meningen te horen die aansloten bij mijn mening of die van Pepijn.
Thuis wachtte er natuurlijk bergen hotelwas op mij, die ik nog weg wil werken voor de vakantie. Nog iets meer dan een week en dan moet de koffer klaarstaan. In de tussentijd gaat Pepijn volgende week ook nog naar de vakantiebeurs in Leipzig. De dag dat hij er staat is in de deelstaat Saksen toevallig een officiele feestdag (evangelische Buß-und Bettag), dus er worden heel veel bezoekers verwacht. Hij heeft al gezegd dat als hij het gevoel heeft dat hij veel staat te verkopen dat hij er misschien nog een dagje aan vast plakt. Mijn zegen heeft hij. Door de ongelukkige ligging van de december-feestdagen in en om de weekenden zijn we nog lang niet vol voor die periode. Alle collega's klagen overigens over hetzelfde probleem. Potentiele gasten willen alleen vr 24-zo 26 december en vr 31 december-zo 2 januari. Als je die boekingen zo zou aannemen, ben je de rest van de kerstvakantie leeg.
Ondertussen kabbelt het hier met de gasten rustig door. Het weer is vandaag niet zo joepie, er is vannacht een stormfront langsgetrokken. Bij de voordeur was de verlichte plantenbak omgewaaid. Echt november-herfstweer! Doordat er warme lucht over de Alpen komt, wordt het vanaf morgen de hele volgende week ongewoon warm voor de tijd van het jaar (15 graden, in de buurt van de Alpen zelfs 18 graden!). Er wordt op de radio gesproken van "voorjaar", zo heerlijk weer zou het moeten worden de komende dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.