ons hotel

vrijdag 5 november 2010

Neerbuigend

Het gebeurt niet vaak dat gasten over een andere gast klagen. Het gebeurt eigenlijk bijna nooit dat meerderegasten over 1 en dezelfde gast klagen. En dan al helemaal niet over het feit dat die gasten het personeel slecht behandelen. Kun je nagaan… We hebben nu echt een stel in huis…pfff… we hangen echt de vlag uit als die vandaag weggaan. Zo neerbuigend zijn we echt nog nooit door iemand behandeld. Ze betalen het minste van alle gasten, stelen ook nog dingen van het ontbijtbuffet, behandelen ons als persoonlijke slaaf, proberen andere gasten op te hitsen tegen ons (die het hier fijn vinden en er niet gediend zijn dat er iemand aan hun tafel staat te zeuren), ruiken zo naar zweet dat de hele gang ernaar stinkt, en zijn ook eens oliedom. Een fatale combinatie.

Voor de rest hebben we leuke gasten. Er is best nog wel wat loos voor de tijd van het jaar. Ook volgende week hebben we nog best het een en ander in huis. Buiten begint het nu echt herfst te worden. De wind waait om het huis en de bladeren liggen nu toch wel van de bomen af. De gondelbaan van de Arber en de stoeltjeslift bij de Hohenbogen zijn al buiten gebruik vanwege onderhoud, en volgende week sluiten er nog een aantal attracties tot het begin van het skiseizoen. Het laagseizoen is officieel gearriveerd!
Onze eigen vakantie is nog steeds een niet-besloten zaak. We hebben al door dat er een hoop last-minutes te boeken zijn en wachten het nog even af. De echt leuke dingen lijken nog steeds in prijs te zakken, dus we hopen een paar dagen voordat we het hotel sluiten een echt leuke slag te slaan. En zoniet, nou ja, dan gaan we toch naar een simpel hotel in Turkije of zo. Ondertussen zijn we boos op Princess Cruises. Ze verkopen leuke lastminute cruises, maar als je die als inwoner van Duitsland wilt boeken moet je 3x zoveel betalen als bijvoorbeeld een Amerikaan. Ze vertellen als je opbelt doodleuk er zelf bij dat als je een Amerikaans adres van een bekende opgeeft, ook als je daar helemaal niet woont, dat je dan wèl voor die prijs kunt boeken. Er is geen cruiseline die zo'n groot onderscheid in prijs maakt tussen nationaliteiten als Princess. En ondertussen is die boot meer dan de helft leeg. Volgens ons ben je als ondernemer dom, er is niets bederfelijkers dan een hotelkamer of hut op een cruiseschip. Is de nacht voorbij of het schip verlaat de haven, dan heb je niks verdiend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.