Deze week zit er iets in het water. En niet alleen bij ons, maar we
horen het ook van een aantal andere collega's. Typische
laagseizoengasten deze week: zitten voor een leuke prijs, onevenredig
veel noten op zang, niets (willen) begrijpen, enz. TipTop-collega
Michael heeft dit weekend zelfs een vervelende groep uit zijn hotel
gezet.
Gisteravond: "Ik wil graag de Spaanse kip met sherry-tomatensaus
bestellen, maar de saus dan zonder de tomaat". Pepijn: "De tomaat is een
belangrijk bestanddeel van de saus, ik denk niet dat het lekker wordt
zonder. Wilt u er misschien iets anders bij?". Gast: "nee, ik wil het
zo". Tuurlijk, klant is koning. We stonden in de keuken al mistroostig
in de pan te kijken, en Pepijn had al gigantisch zijn best op de saus
gedaan, maar het was niets en werd niets. Hij heeft het geserveerd in
een sauskom, niet over de kip. Gast: "Mijn saus is niet lekker!". Dat
hadden we nou echt nóóit verwacht….
Zaterdagmiddag om 13 uur telefoon: "ik zou zo komen inchecken met 2
kamers, maar het regent dus die wil ik graag annuleren". Natascha:"Dat
kan, maar niet zonder annuleringskosten". Gast:"Ja maar het regent zo
hard!" Natascha: "Ja en? U heeft de reservering pas gisteravond om 20.05
gemaakt en toen regende het al, en was de weersvoorspelling voor
vandaag ook al bekend". Gast: "ik wist niet dat ik niet meer gratis kon
annuleren". Natascha:"U heeft bij website X geboekt, die zijn daarin
heel duidelijk. U moet zelfs op OK klikken dat u akkoord gaat met de
annuleringsvoorwaarden". Gast: "dan weet ik genoeg. Doei" Tot onze grote
verrassing zijn de gasten toch gekomen, hebben een leuke avond gehad en
de volgende dag met een big smile uitgecheckt, redelijk veel fooi
achtergelaten met de mededeling dat ze graag terugkwamen. Euh???
Andere gasten: "we willen graag het menu bestellen". Terwijl het eten
al in de pan lag: "kan ik het eten weer afbestellen?". Wij: "tuurlijk,
het ligt echter al in de pan, dus u moet er wel voor betalen". Nou nee,
dan aten ze toch maar hier. "Wat wilt u drinken?". Gast. "doe maar een
biertje, ik zit buiten". Komt de gast 2 minuten later naar binnen terwijl het bier in
het glas zat: "euh…kan ik het nog veranderen in een alcoholvrij bier?"
Wij: "het zit al in het glas!". Gast: Nou ja, doe me die dan toch maar…"
Aaaahhhh….. De volgende ochtend met een big smile vertrokken, fooi
gegeven en graag tot ziens. Euh????
Gast 4 komt naar de keuken toe om 19 uur 's avonds, terwijl we vol in
de keukendrukte zaten en het terras vol zat met eters die zojuist aan
hun driegangenmenu wilden beginnen. Gast:" ja, ik weet dat ik wat laat
ben, en dat ik het eigenlijk moest bestellen, maar we wilden hier nu ook
nog het driegangenmenu eten". Natascha: "U heeft mij vanochtend verteld
dat u een zware glutenallergie heeft en daarnaast ook nog veganist bent
(hoe verzin je het overigens??), het hele terras zit vol met andere
eters en we moeten speciaal voor u allerlei aangepaste gerechten gaan
verzinnen die niet in contact mogen komen met de rest. Dat gaat
natuurlijk niet meer werken." Gast druipt teleurgesteld af. Volgende
ochtend met een big smile vertrokken, grote fooi achtergelaten en graag
tot ziens. Euh??????
We krijgen net een reactie van weer een andere
TipTop-collega die meent dat het inderdaad in het water zit. Drie dagen
geleden had hij iemand die na gegeten te hebben een tweede portie
bestelde, en nu na 3 dagen helemaal terug was gekomen om te klagen dat
hij op de rekening had gezien dat hij ook voor 2 porties moest
betalen??? Euh????
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.