ons hotel

maandag 20 juni 2011

Rare kostgangers....

Deze week zit er iets in het water. En niet alleen bij ons, maar we horen het ook van een aantal andere collega's. Typische laagseizoengasten deze week: zitten voor een leuke prijs, onevenredig veel noten op zang, niets (willen) begrijpen, enz. TipTop-collega Michael heeft dit weekend zelfs een vervelende groep uit zijn hotel gezet.

Gisteravond: "Ik wil graag de Spaanse kip met sherry-tomatensaus bestellen, maar de saus dan zonder de tomaat". Pepijn: "De tomaat is een belangrijk bestanddeel van de saus, ik denk niet dat het lekker wordt zonder. Wilt u er misschien iets anders bij?". Gast: "nee, ik wil het zo". Tuurlijk, klant is koning. We stonden in de keuken al mistroostig in de pan te kijken, en Pepijn had al gigantisch zijn best op de saus gedaan, maar het was niets en werd niets. Hij heeft het geserveerd in een sauskom, niet over de kip. Gast: "Mijn saus is niet lekker!". Dat hadden we nou echt nóói­t verwacht….

Zaterdagmiddag om 13 uur telefoon: "ik zou zo komen inchecken met 2 kamers, maar het regent dus die wil ik graag annuleren". Natascha:"Dat kan, maar niet zonder annuleringskosten". Gast:"Ja maar het regent zo hard!" Natascha: "Ja en? U heeft de reservering pas gisteravond om 20.05 gemaakt en toen regende het al, en was de weersvoorspelling voor vandaag ook al bekend". Gast: "ik wist niet dat ik niet meer gratis kon annuleren". Natascha:"U heeft bij website X geboekt, die zijn daarin heel duidelijk. U moet zelfs op OK klikken dat u akkoord gaat met de annuleringsvoorwaarden". Gast: "dan weet ik genoeg. Doei" Tot onze grote verrassing zijn de gasten toch gekomen, hebben een leuke avond gehad en de volgende dag met een big smile uitgecheckt, redelijk veel fooi achtergelaten met de mededeling dat ze graag terugkwamen. Euh???

Andere gasten: "we willen graag het menu bestellen". Terwijl het eten al in de pan lag: "kan ik het eten weer afbestellen?". Wij: "tuurlijk, het ligt echter al in de pan, dus u moet er wel voor betalen". Nou nee, dan aten ze toch maar hier. "Wat wilt u drinken?". Gast. "doe maar een biertje, ik zit buiten". Komt de gast 2 minuten later naar binnen terwijl het bier in het glas zat: "euh…kan ik het nog veranderen in een alcoholvrij bier?" Wij: "het zit al in het glas!". Gast: Nou ja, doe me die dan toch maar…" Aaaahhhh….. De volgende ochtend met een big smile vertrokken, fooi gegeven en graag tot ziens. Euh????

Gast 4 komt naar de keuken toe om 19 uur 's avonds, terwijl we vol in de keukendrukte zaten en het terras vol zat met eters die zojuist aan hun driegangenmenu wilden beginnen. Gast:" ja, ik weet dat ik wat laat ben, en dat ik het eigenlijk moest bestellen, maar we wilden hier nu ook nog het driegangenmenu eten". Natascha: "U heeft mij vanochtend verteld dat u een zware glutenallergie heeft en daarnaast ook nog veganist bent (hoe verzin je het overigens??), het hele terras zit vol met andere eters en we moeten speciaal voor u allerlei aangepaste gerechten gaan verzinnen die niet in contact mogen komen met de rest. Dat gaat natuurlijk niet meer werken." Gast druipt teleurgesteld af. Volgende ochtend met een big smile vertrokken, grote fooi achtergelaten en graag tot ziens. Euh??????

We krijgen net een reactie van weer een andere TipTop-collega die meent dat het inderdaad in het water zit. Drie dagen geleden had hij iemand die na gegeten te hebben een tweede portie bestelde, en nu na 3 dagen helemaal terug was gekomen om te klagen dat hij op de rekening had gezien dat hij ook voor 2 porties moest betalen??? Euh????

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.