ons hotel

vrijdag 10 juni 2011

Verrek hé!

Na de pijnlijke spierontsteking van Pepijn vorige week heb ik nu mijn nek verrekt. Gewoon 's nachts in bed, niets van gemerkt, behalve dat ik met een pijnlijke nek wakker werd. Na een paar dagen modderen ben ik vanmorgen toch maar even langs de huisarts gegaan. Niets bijzonders aan de hand, geen ontstekingen of spierscheuringen, inderdaad gewoon een ongelukkig beweging of te vast in 1 houding geslapen. Een heerlijk happyspuitje in mijn nek en een doosje spierverslappers (die ik absoluut alleen 's nachts mag nemen) rijker kwam ik terug.

Dan hadden we deze week wat personeelsperikelen. Met een van de nieuwe dames liep het (nog) niet zo lekker. Het leek een gebrek aan concentratie te zijn, want de ene kamer werd perfect gedaan, en in andere kamers vergat ze hele badkamers schoon te maken. We wilden woensdag even een gesprekje aangaan, maar ze was ons voor en nam ontslag. De reden van de concentratieproblemen bleek extreme vermoeidheid en stress te zijn door het niet kunnen combineren van de thuissituatie met het werk. Ze was er zelf al uit dat dit op de lange duur niet ging werken. We zijn dus weer op zoek. We hebben nog iemand uit de vorige sollicitatieronde op het oog die niet voor eind juni beschikbaar ging zijn, en daarom in eerste instantie niet was aangenomen, maar misschien dat we er nu wel samen uitkomen.
Gister belde de vrouw van Sepp, de klusjesman, op dat hij niet kon komen werken "want hij zat in het ziekenhuis". De dag ervoor zag hij er nog blakend gezond uit, maar het bleek niet om hem te gaan, maar dat hij al de hele nacht daar zat omdat zijn dochter aan het bevallen was.

De 3 nieuwe-tweedehands minibars zijn helemaal perfect, erg mooi. Je ziet nauwelijks dat ze gebruikt zijn. Pepijn belde op de terugweg dat hij wat later thuis zou zijn door zwaar verkeer onderweg. Ik had ondertussen alle aankomende gasten al, en kon dus hier weg. Ik heb de trein naar Cham genomen, waar Pepijn op het terras van de stationsrestauratie met een biertje al op mij zat te wachten. Samen hebben we heerlijk buiten op het terras van Osteria Antica gegeten. Daar zat ook onze tandarts met de tandtechnicus te eten. Waarschijnlijk van het geld van mijn kronen….

Deze week is het iets rustiger, ongeveer 50-60% vol. Pinksteren is tot ons grote verdriet niet vol, dat heeft te maken met slechte weersvoorspellingen. Niet dat het hier slecht is, integendeel. Maar als er geen minimaal 25 graden en 100% stralende zonneschijn voorspeld wordt, boeken mensen tegenwoordig niet meer. De week erna, met Fronleichnam ziet het er weer veel voller uit.
Tot mijn grote verrassing werd ik dinsdag gebeld door de Oostenrijkse touroperator waarvan wij na een onsuccesvolle reclameactie afscheid van hadden genomen (nee, niet die waardeloze) met de vraag of we nog wat kamers voor de zomer en herfst over hadden. Hun boekingen liepen zo storm dat ze kamers te kort kwamen. Met veel hangen en wurgen hebben we ze nog 4 kamers in optie kunnen geven (kan je nagaan hoe vol we in de zomer al zijn), het is afwachten wat er dit keer van komt.