ons hotel

dinsdag 24 januari 2012

Zucht

Bij het uitchecken: "waarom kost een balkonkamer eigenlijk meer? Op uw website staat dat de meerderheid van uw kamers een balkon of terras hebben. Ik vind dat ik dus wel gratis een kamer met balkon mag hebben, dus ik betaal nu alleen voor een standaardkamer" Hûh??? Wilt u dat even herhalen??? Wat is dat voor achterlijke drogredenering? Dat mens was echt bloedserieus. Dus...je hebt eerst genoten van je mooie uitzicht van de besneeuwde bergen en meerdere keren per dag buiten op je balkonnetje met je sigaretje gestaan,....en bij vertrek vind je dat de vooraf schriftelijk bevestigde prijs niet voor jou geldt?? En dan met een zeer verongelijkt ontevreden gezicht zeggen "nou ja, dan betaal ik het wel". Damn right you are!

Net komt er iemand vragen wat het kamermeisje met haar fototoestel heeft gedaan. Die kamer is zo'n zwijnenstal, daar valt bijna niet schoon te maken. Je zou daar nog een lijk in kwijt raken. Daarom hebben we het samen gedaan en na afloop van de schoonmaak lag het ding gewoon op het bureau. De medewerkster en ik gingen samen zoeken, blijkt het fototoestel in de vuilnisbak te liggen. Groot theater, dat had het kamermeisje gedaan. Euh...mevrouw...waarom zou ze dat doen? Ga nou eerst maar eens uw chaos opruimen voordat u andere mensen ergens van beschuldigt.

Het wordt echt iedere dag idioter hier. Gisteravond wilde iemand telefonisch zijn reservering annuleren. Hij viel binnen de tijd dat er betaald moest worden voor de annulering. Wij waren zooo rijk, en hij was zooo zielig arm, het was gevoelloos van Pepijn dat hij 40% annuleringskosten moest betalen. Door persoonlijk te worden kun je Pepijn echt niet kwaaier krijgen. Toen probeerde hij ook nog te zeggen dat hij geen boeking bij ons gemaakt had, maar een reservering....Wat is volgens u het verschil dan? U heeft een schriftelijke bevestiging gehad waarin staat "bij annulering ontstaan kosten. Wij raden u aan een annuleringsverzekering af te sluiten". Welk deel daarvan begrijpt u niet? Uiteindelijk zou er betaald worden. Ik moet het nog zien.

We zijn vandaag hard aan een vrije dag toe. We moeten echter nog even 250 folders voor de VVV vouwen voor een promotiecampagne, en het sneeuwt waanzinnig, dus sneeuw ruimen is ook een reele optie.

5 opmerkingen:

  1. Zou dit soort zuchtwaardige toestanden in een vier- of vijfsterrenhotel nou minder voorkomen? Nee, ik vrees niet eens, he? De menschheid is overal even klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben in heel wat 4 en 5 sterrenhotels gewerkt, en nee, daar is het nog veel erger. Daar proberen mensen ook nog gebruik te maken van het feit dat er meerdere medewerkers zijn. "nee hoor, uw collega heeft toch echt gezegd dat..." (vul zelf maar in). Iedere dag wordt er in een groot hotel ook wel een schoonmaakster van weet-ik-veel-wat beschuldigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Met mijn fietsvakanties heb ik er bitter weinig last van. Het soort hotelletje/pension waar ik kom is waarschijnlijk te klein voor dergelijk gekissebis. Ik heb idd wel slechte ervaring met grote hotels. Vooral de US-burgers vond ik een ramp. Staat er al een hele rij om uit te checken, dan loopt er zo'n US-burger (m/v) voorbij om 'even een heel klein vraagje' te stellen. En dan barst het circus los. Na dat kleine vraagje komen 10 lange. Veel verontwaardiging. Manager d'r bij en de hele rij staat opeens een half uur extra te wachten. En idd ook achteraf wat ik al helemaal niet begrijp.

    Vooraf kan je nog een tikkie onderhandelen, bij alleengaanden die niet op dienstreis zijn heeft dat wel eens effect in een zakenhotel in het weekend. Maar als er eenmaal een prijs afgesproken is, dan moet je daar achteraf niet op terug komen. En als er wel dingen niet volgens afspraal zijn, kom er dan meteen mee en wacht niet tot de afrekening.

    Zelf taal ik niet naar een balkon. Ik blijf overal ook maar 1 nacht en ga de stad in. Bij terugkomst is het vaak te donker voor een balkon. Ooit wel een grappige gehad. Dat balknon was zo inpandig dat je er niets aan had. Driekwart werd geblokkeerd door de eigen kamer. Het hotel had dan ook niet eens de moeite gedaan om dat balkon een beetje op te ruimen. Ze gaven me een prima korting, omdat ik laat arriveerde. Met dat balkon zat ik totaal niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik xi nu dat jullie in het Beiersewoud op Californische tijd leven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Ximaar: ja raar hè. We zijn in de instellingen gedoken, maar die staan gewoon op Tijdszone Berlijn. Emigrant heeft 6 uur voordat we de blog schreven al gereageerd, dat is pas knap....

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.