ons hotel

dinsdag 7 februari 2012

Prachtig winterweer

Buiten sneeuwt het zachtjes. Dat is alweer een tijdje geleden dat dat op onze hoogte gebeurde. Het is nog te weinig om naar buiten te moeten om sneeuw te schuiven, iets waar ik ook echt niet naar vooruit gekeken had bij -21°. Gelukkig zou het na morgen weer minder koud moeten zijn, dan nog maar rond de -6°, dat is hier warm in de winter. De sauna wordt deze week gigantisch veel gebruikt, ik was mij en ongeluk aan al die handdoeken. Ondertussen blijven de boekingen binnenstromen, zo snel kunnen we helemaal niet typen om het allemaal in te voeren. De weekenden in februari zijn nu allemaal zo goed als vol, wie nog wil komen moet erg snel zijn, en door de weeks halen we ook een ongekende bezetting. We doen duidelijk iets goed, maar we weten eigenlijk niet zo goed wat dan.

Deze week zijn we maar weer hard op zoek gegaan naar personeel. Het blijft echter een probleem. In een dorp met minder dan 3000 inwoners en 16 hotels is het natuurlijk niet verwonderlijk dat het moeilijk is om personeel te krijgen. 6 Maart moet ik het ziekenhuis in voor een buikoperatie en ben ik dus dus de eerste helft (en met enige pech het grootste deel) van maart uitgeschakeld. Pepijn en het personeel kijken er nu al naar uit. Dan moet Christine eind maart aan haar verstandskiezen geopereerd worden en Sandra moet ook nog een keer dit jaar een oogoperatie. We zijn allemaal dezelfde leeftijd (rond de 40), maar het lijkt hier wel de bejaardenafdeling met al die operaties.

Vandaag hebben we een aankomst, dus pas als die er is kunnen we weg. Heel eerlijk is er met die sneeuw en kou geen lol aan, en kan ik ook wel een slaapje gebruiken, dus het wordt een rustig dagje. Gisteren heb ik al boodschapjes gedaan, en verder hebben we geen afspraken of zo.

Hoopvol nieuws is dat Pepijn gisteren de Metro in Regensburg heeft gesproken en dat die misschien hier willen bezorgen. De gesloten groothandel in Deggendorf was een dochteronderneming, en ze krijgen veel aanvragen van horecabedrijven uit onze regio of zij de bezorgdienst willen overnemen. Er is sprake van dat ze donderdags in Bodenmais gaan bezorgen, en wij liggen theoretisch dichter bij Regensburg, dus dan zouden ze ons mee kunnen pakken. We hebben natuurlijk ook al de toezegging dat de groothandel in Straubing wil bezorgen, maar die is erg klein, heeft niet alles, en de bezorgdag is niet ideaal (maandags, terwijl je net voor het weekend veel nodig hebt).

1 opmerking:

  1. Ik wil wel solliciteren, maar hoe is jullie reiskosten regeling???

    Wiebe

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.