ons hotel

maandag 7 mei 2012

Positieve vooruitzichten!

Na een aantal mooie zomerse dagen is het weer nu wat grijs. De warme dagen met ervoor en erna wat regen heeft er wel voor gezorgd dat nu alles erg mooi groen is. Als je tegen nederlanders vertelt dat we vorige week eindelijk krokussen en tulpen in de tuin hadden, denkt men dat we gek geworden zijn. De lente komt hier nu eenmaal ongeveer 6 weken later dan in Nederland.

Qua gasten kabbelt het hier de laatste dagen lekker door, niet hectisch en ook niet rustig. Vanaf het weekend wordt het een week gigantisch druk, dan is het natuurlijk ook Hemelvaart. De boekingen voor juni en juli zijn aan het exploderen. Er zijn dagen dat we al bijna of helemaal vol zijn, en dat al zo lang vooruit! (de meeste gasten boeken last-minute) Ik ben nu al bezig de roosters voor het personeel te maken voor de komende maanden, er zijn dagen dat ik 3 medewerksters moet indelen! Dit jaar wordt weer een topjaar, januari t/m april hebben we in ieder geval al met een dikke plus afgesloten. We kregen complimenten van ons accountantskantoor: de grote baas himself moest even een krabbeltje onder een document voor de bank zetten, en die kon onze groeicijfers bijna niet geloven. Natuurlijk moeten we nog steeds een gigantische banklening terug betalen, dus die nieuwe Porsche komt de komende 10 jaar nog niet voor de deur, maar het geeft de burger moed.....


7 opmerkingen:

  1. Ook hier de bollen net in bloei maar nog geen drukte :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een Porsche..... Nee, maar in Duitsland een audi zou toch leuk zijn! In ieder geval proviciat met de mooie (groei) cijfers.
    gr Wiebe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben voorlopig gewoon blij met m'n Fiat, en een 911 is niet praktisch voor een ritje naar de groothandel. Duitse auto's vond ik meestal al te strak afgeveerd, ik moet het bij de volgende auto-uitkies-ronde maar weer eens proberen maar een audi lijkt me ook bij voldoende budget voor mezelf geen waarschijnlijke keuze.
    Doe me trouwens voor het plezier toch maar weer een motor, daar is leuker mee te rijden dan met welke auto dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier in Alkmaar zie ik een flink aantal Porsche-SUV's, van die grote zwarte bakbeesten. Daar kan wel een kratje bier in en zal het goed doen in het Beiersche.

    (Als autovrije fietsers beveel ik dat natuurlijk niet aan, een mooie bakfiets (desnoods met trapondersteuning) lijkt mij leuker. Hier in de stad ken ik er een met fraai hotellogo, waar de hotelwas in wordt vervoerd.)

    Verder klinkt het goed. Van die mooie afgelopen dagen hadden we er hier maar een paar een week of 3 terug en Koninginnedag was ronduit warm. Op dit moment is de kachel weer 's ochtends aan. 's Nachts zakt het tot tegen het friespunt en dat is ook hier flink te koud voor de tijd van het jaar. Het echte uitbotten van de natuur is dan ook pas een paar weken aan de gang. De berken (die veel hooikoortsoverlast geven) zijn erg laat en zijn pas de afgelopen week een beetje begonnen. Ik heb er nog geen last van gehad.

    Wordt het al eens tijd voor een extra verdieping? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die SUV's zijn nergens goed voor tenzij je een bedrijf hebt wat aanhangers bouwt (kennis) of regelmatig met een paardentrailer op pad moet/wilt (andere kennis)
    Voor de rest zijn het brandstofslurpende ondingen waar ik een economisch en een moreel bezwaar tegen heb.
    Als je dan per se een 4-wielaandrijver wilt zijn die er ook in het klein van allerlei merken. En wij hebben gewoon een stationcar, hier dus 'Kombi' genoemd, nodig. Of een klein bestelautootje. In elk geval geen tuinhuis op wielen met bijpassende Cw-waarde.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit jaar dus helemaal geen voetbaleffect te merken?! Ook geen invloed Olympische spelen! Zag gisteren een uitzending over het ingestorte toerisme in Griekenland. Voorbeeld: Engelse hotelhoudster op een toeristisch eilandje vlakbij Athene, met voor de hele zomer 14 boekingen. Dat hebben jullie dus soms al voor één week!
    Hypothese: al die mensen die van plan waren naar Griekenland te gaan komen nu naar het Beierse Woud (of tenminste een flink deel). Spanje idem? Vooruitbetalen aan al die bijna failliete Griekse hoteliers wil in elk geval bijna niemand meer.
    Hotelvak blijft riskante business - en blijkbaar moeilijk voorspelbaar. Hopelijk kunnen jullie dit jaar een klein financieel stootkussentje opbouwen. Lijkt me belangrijker dan die Porsche.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van toerisme heb ik geen verstand, maar ik weet nog wel hoe het in Egypte was. Als er een terroristische actie geweest was zakte het terrorisme tijdelijk in. Maar dan waren er wel degelijk koopjeshalers, die al op de loer lagen om van de nu goedkoper geworden aanbiedingen gebruik te maken. Koopjes halen schijnt in het huidige Griekenland helemaal niet voor te komen.

    BeantwoordenVerwijderen