ons hotel

woensdag 30 mei 2012

Weer thuis

Sinds maandagmiddag ben ik weer thuis, dus na bijna een week in het ziekenhuis. Ik ben nog heel snel moe, en mag nog niets tillen enzo, maar verder gaat het redelijk. Wel heb ik af en toe nog pijnstillers nodig. Het was dan ook wel een grotere ingreep dan de artsen vooraf hadden ingeschat. Wie details wil weten, moet maar even een berichtje over Facebook of email sturen. Gisteren heeft de huisarts de hechtingen verwijderd, de wondjes zagen er keurig uit. Vandaag is Pepijn naar de Metro in Regensburg, dat kon ik natuurlijk echt niet, alleen de autorit was al te lang geweest voor mij, zelf rijden is gewoon te vermoeiend. Gelukkig hebben we maar 2 check-ins, die zijn er beiden al, en is het rustig met telefoon, dus hier op een stoel zitten en een beetje lezen/surfen gaat nog net. Ik wilde even een tukje gaan doen, maar het licht flikkert hier steeds van het onweer buiten, dus ik moet eigenlijk even aanwezig blijven voor de gasten voor het geval de stroom uitvalt.

Pepijn heeft het hier ook goed gered met de medewerksters, wel waren we erg blij elkaar weer te zien, het was gewoon ongezellig de afgelopen week. Het Pinksterweekend was vol, dat heb ik fijn allemaal gemist. Vanaf morgen zijn we weer helemaal vol, dan hebben we een grote groep. Christine komt beide avonden helpen met bedienen, en voor overdag hebben we ook heel ruim personeel ingedeeld. Na de groep zijn we de daarop volgende 10 dagen ook bijna helemaal vol, afhankelijk van de dag hebben we nog 1, 2 of 3 kamertjes vrij, dus die raken we beslist ook nog kwijt. Het is volgende week Fronleichnam, de zoveelste katholieke feestdag, en dus een lang weekend voor heel Zuid-Duitsland en Oostenrijk.

Gisteravond zijn we even een hapje buiten de deur gaan eten, we konden allebei wel even een klein uitje gebruiken na de vorige week, we hadden een hoop bij te praten, en we wilden ook niet koken voor onszelf op de Ruhetag. Onze favoriete pizzeria in Bodenmais was helemaal afgeladen vol, dus dan maar naar de Kroaat aan de overkant (komen we ook vaak), maar die was dicht (daarom was de pizzeria dus zo vol), dus uiteindelijk hebben we leuk gegeten bij de Chinees in Bodenmais. Daar waren we al een hele tijd niet geweest, maar die wordt alleen maar beter met de tijd. Zeker voor herhaling vatbaar! Thuisgekomen hebben we nog heel even op de bank gezeten en lagen al voor tienen in bed. Heerlijk vroeg!

9 opmerkingen:

  1. Goed om te lezen dat je weer thuis bent! Zorg maar dat je goed geneest, zodat we van de zomer teminste weer een beetje kunnen doorzakken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Verzorg je maar goed en neem niet te snel te veel hooi op je vork hé!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat de lezers niet zo zeer de details willen weten,maar ik vind dat je wel in je blog kan schrijven waar aan je geopereerd bent. De geheimzinnigheid begrijp ik niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Herna: ik vind dit nogal een ongepaste en onvriendelijke opmerking van iemand die ik helemaal niet ken en die er geen bal mee te maken heeft waaraan ik geopereerd ben. Zelf geef je geen emailadres en/of webadres aan, dus ik heb geen idee wie jij bent. Wie is er nou geheimzinnig???? Wij schrijven een log hoofdzakelijk voor vrienden en familie, en voor wie er toevallig mee wil lezen. Ik doe helemaal niet "geheimzinnig" over, alle vrienden, kennissen, familieleden, collega's en Facebook-contacten weten precies waaraan ik geopereerd ben. Als je goed je best zou doen met lezen, staat het duidelijk ergens in 1 van de logs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nee,je kent mij niet persoonlijk, ik plaats wel af en toe een reactie,dus helemaal onbekend ben ik niet.Je hebt zelfs wel eens een reactie gegeven op een vraag van mij.Zoveel reacties krijg je niet op jullie log dus dat zou je kunnen weten. Ik heb zelf 20 jaar in de horeca gezeten,vandaar dat ik jullie blog lees. Ik lees de logs met aandacht en heb nooit een bericht kunnen vinden waarin stond waaraan je geopereerd moet worden.Niet dat ik nieuwsgierig ben maar het viel me op dat je hierover niets schrijft.ik heb alleen gelezen in een van je logs: "van hetgene waarvoor ik die kijkoperatie zou moeten hebben". Ja ik weet dat je last had met je gebit,daar heb je duidelijk verslag van gegeven.
    Jammer dat je mijn bericht ongepast en onvriendelijk vind. Zo was het niet bedoeld en ik neem je kortzichtige reactie je niet kwalijk. Van harte beterschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Herna: Het is voor mij duidelijk dat het je aan basisbeleefdheid ontbreekt. De eerdere reacties waar je over schrijft zijn op ons ook al wel eens vreemd overgekomen, ik meen me zelfs te herinneren er al eens 1 als ongepast te hebben verwijderd.
    Het is aan iedereen zelf te beslissen hoe veel of weinig privéinformatie op een openbaar Internetplatform geslingerd wordt.
    Wat van jouw kant totaal geen pas geeft, is opheldering te verlangen over iets waar je in principe niets mee te maken hebt, en als je dan niet blijkt te kunnen lezen, te schrijven "kortzichtige reactie" ook al neem je die iemand "niet kwalijk". Nee, dat zou er nog bij moeten komen, daar heb je ook het recht niet toe.
    Je bent Natascha excuses verschuldigd.

    Je bevindt je met je ongenuanceerde commentaren op onze blog, je hebt het voorrecht mee te lezen in ons dagboek op internet. Als je geen stille meelezer wilt blijven, vinden we dat in principe alleen maar leuk, het is prettig te merken dat de blog ook door mensen die wij nier persoonlijk kennen met interesse wordt gelezen. Maar je hebt je wel net zo te gedragen als wanneer je in onze woonkamer te gast was; kun je niet beleefd blijven, dan is zwijgen goud, anders verzoek ik je bij deze weg te blijven.
    Lees de blogs van 3 maart, 6 maart, en 5 april en gebruik wikipedia, en je nieuwsgierigheid is bevredigd - of niet. Het zij zo.

    Aan alle wél leuke, aardige, en ondersteunende meelezers: hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben een regelmatige stille lezer en vindt het hartstikke leuk om te lezen hoe een hotel in Duitsland wordt gerunt en uitgebouwd. De informatie die over de operatie gegeven wordt is meer dan voldoende.

    Mijn advies aan Henia (of is het Hernia) is om zelf maar een eigen blog te schrijven over je gezondheid. Hoe kun je nou op zo'n leuk blog als Hotelletje onbeschoft gaan lopen doen. Zelf in de horeca gezeten, ja zeker, maar niet al te veel sociale vaardigheden opgedaan in 20 jaar dan, hoe bedoel je kortzichtig. En Hernia als je denkt een vervolgreactie te schrijven zoals Pepijn al aangaf, de enige juiste reactie is een excuus.

    Groeten en beterschap aan Natascha.

    Johan

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben ook een `stille ´volger van jullie blog, eigenlijk al heel lang. Ben via Willisha uit Madeira bij jullie terrecht gekomen. Hebben zelf ook een huis op Madeira. Ik vind de reactie van Herna buiten alle perken gaan. Wij onderhouden zelf 2 blogs en bij zo´n reactie zou ik gaan blokkeren. Zo´n volger zou ik niet hoeven.

    Rest nog Natascha goede beterschhap te wensen en voor jullie beiden en uitstekende zomer met veel leuke gasten en Geen problemen.

    Noud
    www.thuisopmadeira.nl (om niet anoniem te blijven hahaha)

    BeantwoordenVerwijderen