ons hotel

zondag 19 augustus 2012

Ergernissen

Het was deze week de week van de kleine ergernissen.

Dinsdag hadden we een hele berg aankomsten, dus Pepijn bleef thuis en ik deed boodschappen bij de Metro in Regensburg. Om 19 uur was ik weer thuis, in de hoop natuurlijk dat we iedereen zouden hebben en dat we nog even samen leuk uit eten konden of zo. We misten nog steeds 1 gezin van 5 personen. Nou, we konden wachten tot we een ons wogen, er kwam niemand en het mobiele nummer werd niet opgenomen. Het werd dus een culinaire diepvriespizza, en aan het eind van de avond hadden we 2 kamers leeg die we wel 10x hadden kunnen verkopen. Grrr.....

Woensdag hadden we 's middags nog steeds dezelfde 2 laatste kamers leeg toen we een telefoontje kregen. Er stond een gezin van 5 personen bij de VVV in Lam die 2 kamers zochten. Kijk, dat is boffen! De prijs was in orde, dus ze kwamen meteen.  Het waren een opa en oma, dochter en schoonzoon en een kleindochter. Dochter en kleindochter checkten helemaal happy in, waren erg in hun nopjes met de mooie kamers. De opa en oma liepen al met een zuur gezicht langs de receptie, geen idee wat daarmee aan de hand was, die hadden misschien liever iets anders gewild, vonden het te duur, whatever. Nou, dat duurde dus niet lang. Nog geen half uur later kwam de oma naar de receptie en legde 2 sleutels op de balie. Ja, ze moesten onverwachts weg, ze hadden een telefoontje gekregen dat schoonmoeder ziek was. Ik:" u kunt ook gewoon zeggen dat u het toch te duur vond of dat de kamer niet naar uw smaak was". Ik kon aan haar gezicht zien dat ze betrapt was....We zaten dus weer met diezelfde 2 lege kamers. Grrr.....

In de bibliotheek hebben we een stapel kleurboeken en een mand met kleurpotloden en een mand met viltstiften voor kinderen. Er wordt graag gebruik van gemaakt, en ouders vinden het altijd zo leuk dat we het hebben. Nou, we kunnen de vele kindertjes die we deze week hebben niet meer blij maken, want iemand heeft de twee complete manden met kleurpotloden en de viltstiften gejat. Grrr....

Bij verschillende boekingssites kun je als gast door het zetten van vinkjes bij je reservering bepaalde wensen aangeven of bijzonderheden doorgeven, bijvoorbeeld twee aparte bedden, kingsize bed, niet roken, enz. Bij een aantal kun je ook vinkjes zetten bij "zeer vroege aankomst", "zeer late aankomst" of "late vertrektijd". Nou, daarmee konden we deze week onze lol op. Donderdag stond de zeer late aankomst om 10:30 al voor mijn neus. Vrijdag kwam de zeer vroege aankomst om 21:30 en op zaterdagochtend was de late vertrekker om 08:10 al klaar met ontbijten. Mensen....blijf gewoon met je vingers van die knoppen af.....dan heb ik liever geen informatie dan dit soort onzin.

Kampioen was een familie van 4 die op zaterdagavond voor 1 nacht gereserveerd hadden. Ook hier was de button "zeer vroege aankomst" gebruikt. Vroeg waren ze inderdaad, om 00:15 op zondagochtend waren ze er "al". Ze hebben ongelofelijk geluk gehad, want ik had alle lichten al uit en was al helemaal klaar om naar bed te gaan. Het was dat ik nog even een laatste rekje afwas in de keuken besloot af te drogen dat ik er nog was. Ze hadden ook nog 3 bonus-familieleden meegebracht. Sorry jongens, 7 personen op 2 tweepersoonskamers, dat gaat mooi niet gebeuren. Laten we nou nog net 1 kamer vrij hebben, die moeten jullie er dan dus ook bij nemen. Jaja, ineens sprak er niemand meer duits, frans of engels. Grapjassen! In dat geval mochten ze ook graag even cash vooruit afrekenen.... Uiteindelijk lagen we om half 2 in bed nadat we de hele discussie met handen en voeten hadden gehad, iedereen hadden ingecheckt en de hele dagafsluiting opnieuw hadden gedaan. Grrr.....

Dan was de huurwasbestelling deze week duidelijk gedaan door iemand met een blindegeleidehond. De chauffeur kwam met de mededeling "ik heb maar 1 container, is dat genoeg voor alle vuile was volgende week?" Ik: "????? Ik heb 545 stuks was besteld, hoe kan dat in 1 container passen?" Nou, ik had 1 hoeslaken, 2 kussenslopen, 18 badmatjes en 34 handdoeken gekregen. Daar gaan we ook echt de hele week de oorlog mee winnen als we vandaag al 10 uitcheckers hadden en morgen 8. De chauffeur had met zijn baas geregeld dat de rest dan zaterdagochtend vroeg zou worden geleverd. Dezelfde chauffeur stond hier dus de volgende dag weer. Weer klopte er geen hout van, niet van wat we besteld hadden ten opzichte van wat we geleverd gekregen hebben, en ook niet met wat er op de pakbon stond. We hadden ineens 2x zoveel bedovertrekken als we besteld hadden en maar de helft van de handdoeken. Ook hadden we hoeslakens die we wel besteld hadden maar die niet op de bon stonden. Grrr.....De arme man kon er natuurlijk niets aan doen, hij voelde zich er erg opgelaten over en verzekerde mij dat dit zover hij wist nog nooit voorgekomen was. We hadden vrijdag na het eerste debacle de vertegenwoordigster al gebeld en zaterdag na de tweede levering haar gemaild, en ze heeft ons beloofd het uit te zoeken. Wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Tsja ... het blijft allemaal veel gedoe en deels niet erg sociaal gedrag. In jullie positie kom je helaas niet be beste kanten van de mensheid tegen, maar hoop dat je die kanten ook blijft zien!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.