ons hotel

woensdag 1 augustus 2012

Warm weer

Na een paar daagjes wat aangenamer weer is het nu alweer erg warm. Het kwik bereikte vandaag de 28 graden. Dat is altijd het startschot voor Pepijn om iets waanzinnig onverantwoord actiefs in de blakerende zon te gaan staan doen. Ik heb hem de hele dag nog niet gezien. Hij is zeer enthousiast aan het bomen snoeien, er zijn al 4 aanhangers vol (met huif) naar de gemeentewerf gebracht. De takken van de dennenboom op de parkeerplaats groeiden door de stroomkabels, en Pepijn vond het een uitstekend idee om het dak op te klimmen met een kettingzaag en die takken te gaan staan afhakken. Compleet onveilig volgens mij, maar hij lijkt het overleefd te hebben. Pepijn protesteert hier en zegt dat de kettingzaag kunststof handvatten heeft.

Gisteren hadden we meerdere aankomsten die aangekondigd hadden laat te komen, dus de hele Ruhetag viel in het water. Ik ben dus maar naar de groothandel in Regensburg gegaan. Toen ik even voor 23 uur thuis kwam misten we nog steeds 1 kamer. Ze zijn nooit gekomen. Het gaat ineens weer een stuk beter met mij, een week na mijn ontslag uit het ziekenhuis was ik dus alweer alleen op pad (voor het allereerst weliswaar). De internist belde maandagmiddag zelf om te vragen hoe het ging en vanwege de uitslag van het darmonderzoek. In Duitsland is het al helemaal niet normaal dat een arts een patient gaat bellen, hij was ook echt oprecht bezorgd over mij. Gelukkig is uit het darmonderzoek niet raars gebleken. Het zal altijd wel een mysterie blijven wat precies de darmbloeding heeft veroorzaakt, al lijken pijnstillers een plausibele verklaring te zijn. Sinds het ziekenhuis ben ik cold turkey van de pijnstillers af. De eerste dagen had ik stevig hoofdpijn, dat kan een onthoudingsverschijnsel zijn.

Net kon ik weer mensen van ons terras wegsturen met eigen dranken. Die vonden het heel erg raar dat ze daar niet met eigen picnick mochten zitten. Sorry jongens, maar u bevindt zich in een horeca-gelegenheid. Ik heb betaald voor die keurige tafels en stoelen en die leuke plantjes, en ik betaal het salaris van de medewerkster die het terras schoon houdt, zodat u MIJN drankjes kunt kopen. We hebben meer gasten in huis die niets in onze horeca uitgeven, en als ik hier niets van zeg zitten er morgen 20 mensen met een afhaalpizza of een McDonaldsmaaltijd onder het mom "maar gisteren mocht het bij die andere mensen ook".

Met ingang van 1 augustus zijn we een medewerkster kwijt. Sarka kon het niet meer combineren met haar gezin. Oma zou op de kinderen passen, maar dat ging toch niet door, en de kinderen hebben natuurlijk zomervakantie. We vinden het vreselijk jammer en zij eigenlijk ook. De vraag was of we haar konden bellen als we iemand nodig hadden, misschien was de situatie dan zodanig veranderd dat ze toch weer hier kon komen werken.

Deze week wordt wisselweek met het wasgoed. Vrijdag komt de nieuwe wasserij voor het eerst leveren, en we hopen dat de dinsdag erop de oude wasserij de andere was kan meenemen. Dit weekend zijn we bijna helemaal vol, dus als we met allen goed blijven nadenken bij het bedden opmaken kan dat vrij probleemloos verlopen. We hebben van het oude assortiment bijna geen voorraad meer, we hebben het goed uitgemikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.