ons hotel

zondag 19 mei 2013

Zoek de verschillen....

Ik meende er al eerder over te hebben geschreven, maar kon het nergens vinden. De koffer....

Costa had van Pepijn's koffer op onze cruise het handvat aan de zijkant (waarmee je rijdt) afgebroken. We kregen keurig een schaderapportje in Savona met de mededeling dat als we het onderdeel bij een erkende reparateur lieten vervangen, ze ons dat dan zouden betalen. Een paar dagen na thuiskomst kregen we ook nog een brief in het duits waar hetzelfde in stond. Erg netjes geregeld allemaal. Wij hebben dus contact opgenomen met Samsonite Duitsland, waar hier in de buurt een reparatiedienst was. We werden naar een kofferwinkel in Regensburg verwezen.

Wij hebben de koffer daar dus heen gebracht, en er werd ons verzekerd dat ze de handgreep konden vervangen. Ze zouden contact met ons opnemen als het klaar was. Eeuwig hoorden we niets, en toen we dus maar een keertje zelf belden, zeiden ze dat Samsonite Duitsland het foute onderdeel had geleverd, en dat ze nu vanuit Belgie wat geleverd gingen krijgen. Geen probleem, ze zouden ons bellen als het klaar was. Meer dan 9 weken nadat we de koffer daar gebracht hadden belden we nogmaals zelf met de winkel. "Oh ja...die koffer staat hier al eeuwig klaar..." Fijn jôh, dat jullie ons gebeld hebben, topservice!

In ons weekje vrij eind maart togen we dus naar Regensburg om de koffer op te halen. De verkoopster ging even de koffer achter uit het magazijn halen. Toen ze ermee terug kwam zagen we het al... De handgeep van de zijkant lag eraf en in de zijkant van de koffer zaten grote gaten waar eens het handvat zat. Ze opende de koffer en overhandigde ons een zak met onderdelen. "Het nieuwe onderdeel past niet, dus moet u zelf maar een paar nieuwe gaten in de zijkant van uw koffer boren". Toen wij zeiden dat wij het allemaal geen stijl vonden, ons eerst 2,5 maanden in het ongewisse laten en ons dan een onbruikbare koffer teruggeven, zei ze dat ze ons "uit coulance" niets in rekening zou brengen voor het nieuwe onderdeel. Leuk ben je! Als toetje kregen we ook nog de mededeling dat ze op het moment een leuke koffer in de aanbieding hadden.

Boos gingen we met de koffer naar huis, en besloten te kijken wat we zelf konden verzinnen. Ik zou eind mei naar Nederland gaan, en in juni kwam Harald hierheen vanuit Amsterdam, dus misschien kon er een echte expert naar kijken: Willem Wentholt Kofferreparaties in Amsterdam. We hebben dus gisteren naar de winkel gemaild, die dinsdag pas weer open was natuurlijk. Blijkbaar leest daar iemand op Pinksterzondag de mail, dus we kregen vandaag meteen mail terug. Kijk, zo kan het dus ook! Zoek de verschillen in serviceniveau tussen een duitse en een nederlandse kofferreparatiewinkel.
Het antwoord was overigens dat de betreffende handgreep inderdaad niet meer gemaakt wordt en er dus niets anders op zit dan gaten te boren voor het nieuwe onderdeel. Als hij het zegt, dan IS het zo. Hij bood zelfs aan een gratis boormal ter beschikking te stellen, alhoewel de beste man niets aan ons gaat verdienen op deze manier. Kijk, dat is pas service! Wentholt is overigens een toptent als je ooit iets hebt met een koffer of een luxe tas (moet wel een goede kwaliteit of merkartikel zijn). Hij heeft al eens deze zelfde koffer gerepareerd toen de Amerikaanse douane het slot had open gebroken en de Italiaanse tas van mijn moeder waar het slot van kapot was.

3 opmerkingen:

  1. Kijk voor zulke service wil je an ook reclame maken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Service by Samsonite was inderdaad niet netjes - zou het helpen om Costa eens een briefje te sturen? Mijn koffer was eens beschadigd bij Air Canada en we kregen een cadeau bon voor een nieuw koffer. Dat is pas service, nietwaar?
    Good luck met de koffer.
    Groetjes, Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Costa heb ik al de toezegging dat ze de rekening voor reparatie betalen; netjes dus. Echter als ik het onderdeel dan dus (afgezien van een halve tank diesel voor het heen en weer karren) gratis mee gekregen heb, en dan alleen nog wat werk er aan heb, heeft Costa geluk en betalen ze niets.
    Overigens vind ik niet dat Samsonite iets te verwijten valt, behalve misschien het feit dat voor onze regio Hetzenecker Lederwaren op hun site staat als reparateur. Wat betreft reparatie ga ik echt nooooooit meer naar Hetzenecker, en hun kans mij ooit een koffer te verkopen is ook gering.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.