ons hotel

maandag 27 mei 2013

Sneeuw?!?!

Ik (N) ben weer terug uit Nederland. Het was een enerverend weekend, en ik ben behoorlijk kapot. Schor ben ik ook nog, de muziek op de reunie stond erg hard. Je realiseert je als je op reis gaat maar weer eens hoe ver je eigenlijk van de bewoonde wereld woont: ik ben een hele dag heen en een hele dag terug onderweg geweest. Gisteren had ik op de terugweg mazzel: omdat ik 20 minuten vroeger de airportbus had naar het station van Freising, haalde ik een andere trein, en omdat het via Plattling en Bayerisch Eisenstein korter is dan via Regensburg en Schwandorf was ik een uur eerder thuis. Ook is dat traject landschappelijk nog veel mooier dan de andere kant op. Op deze route kom je met de bus langs de Arber, en daar SNEEUWDE het. Ik kijk net op de webcam van de Arber en het is daar nog steeds bar en boos. Zo zag het er gisteren uit toen ik er langs kwam:


De natuur is danig in de war. Gelukkig sneeuwt het op onze hoogte niet, alleen regent het echt vreselijk,  maar als je op http://arber.panomax.at/ kijkt kan je zien hoe het er actueel boven op de Arber uitziet. Rechts van het bergstation staat een stip met "Lam", daar kun je normaal gesproken dus Lam in het dal zien liggen.

Nederland was ook nat en koud. Gezellig was het wel: op de reunie, bij mijn ouders en op bezoek bij vrienden. Het was aan de ene kant veel te kort, aan de andere kant wilde ik na 4 dagen ook wel weer naar huis. Hoe langer we hier zijn, hoe meer dit "thuis" is en hoe minder we met Nederland hebben. Ik merkte dat ik erg moe werd van de drukte, al die mensen, al die auto's, al die huizen, het gebrek aan groen. Als je maar lang genoeg in Duitsland woont, vind je de mensen in Nederland erg onbeschoft. In Duitsland zal een serveerster of een winkelbediende nóóit "je en jij" tegen je zeggen. In het vliegtuig viel mij ook het verschil in gedrag tussen de nederlandse en duitse passagiers op.

Vandaag hebben we een rustig dagje. Vanwege het slechte weer is het niet zo druk in het hotel. Ik ben de achterstallige was aan het doen en Pepijn is aan het koken om de voorraad weer op peil te brengen. Morgen hebben we meerdere aankomsten, en van sommigen weten we hoe laat die komen, van anderen niet, dus het wordt waarschijnlijk morgen een dagje thuis blijven. Niet dat dat erg is, ik ben al 4 dagen de hort op geweest, het is buiten noodweer, en voor Pepijn is een dagje niets doen ook wel fijn. Donderdag is het Fronleichnam, de zoveelste katholieke feestdag, maar vanwege de aanhoudende slechte weersvoorspellingen wordt het waarschijnlijk tot onze grote frustratie het vierde lange feestdag-weekend deze maand (na 1 mei, hemelvaart en pinksteren) dat we niet vol komen.

1 opmerking:

  1. tjonge het weer is echt helemaal de kluts kwijt. Dat ziet er erg wit uit. Pepijn zal wel weer blij zijn dat je terug bent maar leuk dat je je familie en vrienden en oud collega's in Ned weer even gezien hebt. Rust maar lekker uit het komende weekend. Jammer dat het zakelijk gezien te rustig is maar wel fijn om prive even bij te tanken.

    BeantwoordenVerwijderen