ons hotel

zaterdag 1 maart 2014

Resort met wellness-landschap

Pepijn vindt dat Christine en ik de goden hebben verzocht: we zeiden net vorige week tegen elkaar dat er minder rare gasten waren dan andere winters, en prompt hadden we natuurlijk iemand die we wel achter het behang wilden plakken. Ach, het lag ook aan Expedia waar deze gast had geboekt. Ik heb net even gekeken, en daar blijkt ineens de tekst te staan "Resort met wellnesslandschap, midden in de bergen. In de loungebar kunt u 's avonds gezellig genieten. In de onmiddellijke omgeving kunt u van de rodelbaan af suizen. De kamers beschikken over een individuele airco". Tsja, dan begrijp ik dat mensen over werkelijk alles 10x per uur bij de receptie komen zeiken. Ik weet niet over welk hotel dit gaat, maar ik herken ons hotel er helemaal niet in. Wij hebben geen resort, geen wellness-landschap, geen lobbybar, geen rodelbaan en geen airo. De gast in kwestie klaagde ook nog dat er geen flatscreen TV was, en dat is al de derde gast van Expedia die dat punt aanspreekt. Laat dit een les zijn voor iedereen die over een boekingsportaal of reisbureau boekt, die schrijven maar wat fabeltjes op waarmee ze denken dat ze lekker veel kunnen verkopen. Expedia is extra erg met eigenmachtig teksten veranderen, en dat is een grof schandaal, gezien het feit dat ze ook nog de hoogste provisie vragen. Dat het hotel en de gast vervolgens met de brokken zitten, is niet belangrijk. De gast neemt het namelijk ons kwalijk, wij zijn een stelletje vuile vieze liegbeesten. Iedere keer moeten we er achteraan om dit soort tussenpersonen terecht te wijzen. Ze hebben van ons een tekst gekregen, en in het begin gaat het allemaal goed, maar ineens wordt er heel raar aan gesleuteld. Een tijd geleden waren we ineens een "traditioneel Beiers huis in rustikale stijl". Bij een ander serveerden we "traditionele Beierse specialiteiten". O ja? Sinds wanneer? Het is duidelijk dat dit soort portalen schrijven wat ze denken dat mensen willen boeken.

Dit is de eerste Fasching in jaren dat we niet helemaal vol zijn, schuld is natuurlijk geen sneeuw, en het feit dat Carnaval raar laat in maart valt. De omzetcijfers van februari vallen nog alleszins mee, al is 25% minder gasten ten opzichte van voorgaande jaren februari natuurlijk echt geen pretje. Het is alleen minder erg dan waar we rekening mee hadden gehouden. Het is natuurlijk wel al de derde slechte maand, en maart zal wel niet veel beter worden. Nog 3 weken, en dan gaan we 2 weken dicht. Het heeft eind maart/begin april altijd meer zin om te gaan verven. Na de komende week storten de boekingen al geheel in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.