ons hotel

vrijdag 23 januari 2015

Maar het is toch hetzelfde hotel?

Het is laagseizoen. Op weekdagen is het heel erg leeg (gisteren zelfs helemaal leeg), en in de weekenden zitten we maximaal op iets van 40% bezetting. De aankomende week zou het heftig moeten gaan sneeuwen, dus dan wordt het vast beter.

Met het laagseizoen krijg je ook laagseizoengasten. Altijd een bron van ergernis en vermaak, wie langer meeleest weet dat er weer iets legendarisch komt. We kunnen weer een boek schrijven. Vandaag had Pepijn er eentje aan de telefoon...tjonge jonge jonge.....

We hadden begin december al een boeking gekregen via Expedia voor eind februari voor 2 balkonkamers. Dat is een touroperator waar mensen bij boeking al betalen, en wij krijgen het geld dan pas vele weken nadat de gasten hier geweest zijn. Ook zijn zij erg duur qua provisie. Dat is allemaal wel vervelend, maar anderzijds weet je dat je betaald wordt, ook als iemand niet komt. Vandaag belde er een mevrouw helemaal over de zeik op met een lang en warrig verhaal. Pepijn kon er geen touw aan vastknopen. Ze klaagde dat ze een reservering voor ons hotel had gemaakt, en dat er geld van haar creditcard was afgetrokken door Expedia. Als je daar bij een boeking je creditcardnummer intypt en daarna op "nu betalen" drukt, dan moet je niet verbaasd zijn als dat geld dan ook daadwerkelijk van je kaart wordt afgeschreven. Wat is hier moeilijk aan? Als je het daar niet mee eens ben, dan moet je niet het hotel bellen, maar de reisorganisatie of je creditcard maatschappij. In beide gevallen heb je ook geen poot om op te staan, want je hebt iets gekocht en dat betaald.

Vervolgens zegt ze tegen Pepijn: "ja maar hoe moet ik nu mijn voucher aanrekenen?". Euh....welke voucher?.... Ze bleek van een hele andere aanbieder al een voucher te hebben voor 1 standaardkamer (dus niet 2 balkonkamers). Ja maar, dat was toch voor ons hotel, dus dan kon ze toch bij ons hotel ter plaatse die twee duurdere balkonkamers van Expedia afrekenen met de goedkopere voucher van die andere reisorganisatie (die niets met Expedia te maken heeft en daar ook geen zaken mee doet) voor 1 standaardkamer. Er valt hier echter helemaal niets af te rekenen, ze heeft Expedia al betaald, en die andere reisorganisatie ook. Wat Pepijn ook probeerde, hij kreeg het niet uitgelegd waarom dat toch niet kon. Het werd echt een hele bizarre conversatie.

Pas toen hij het via een omweg uitlegde, ging er een heel vaag lampje flakkeren. "Mevrouw u kunt toch niet met een waardebon van V&D bij de Bijenkorf afrekenen, ook al verkopen beide bedrijven hetzelfde artikel, en al helemaal niet voor iets wat u zelf al helemaal met uw creditcard betaald heeft?" "Ah ha....OK......ja maar....waarom niet??" Zucht...dit wordt nog een heel spannend verblijf......Nou ja, zij heeft Expedia betaald, Expedia betaalt ons, en voor de rest mag die mevrouw het zelf uitzoeken.

Geen opmerkingen: