ons hotel

donderdag 8 september 2016

Hij kwam van rechts.....

Maandagmiddag kwam ik tot de conclusie dat de sla bijna op was, en dus reed ik nog even snel naar het lokale supermarktje. Daar kom ik niet graag voor verse produkten, aangezien die meestal ofwel niet zo vers zijn ofwel heel erg duur ofwel uitverkocht. Zoals Pepijn altijd zegt: "hun slogan is Wir lieben Lebensmittel, maar de liefde van de levensmiddelen is niet wederzijds....."

Op de terugweg, ik was al bijna thuis, begon het ineens te hozen. Het weer was vreselijk, je kon geen hand voor ogen meer zien. Ik hoefde alleen nog maar de helling op te rijden en dan was ik thuis. De rotswand aan de rechterkant van de weg tussen Frahelsbruck en Frahels is redelijk steil, en een onbewoond bosgebied. Daar vandaan kwam vanuit het niets een ree van de rots een paar meter naar beneden op de weg vallen, net voor mijn auto. Knal en er finaal overheen..... Je kunt daar op dat punt echt niet stoppen, niemand verwacht daar in dat noodweer een stilstaande auto, dus heb ik de auto een paar meter verder in onze garage gereden, en daar rustig naar de schade aan de auto gekeken. De ree was op slag dood. Pepijn was al de ree in de kant aan het schuiven, de politie bellen, en onze nummerplaat zoeken die bij de knal van de auto was gekomen. Gelukkig was de schade aan de auto gering: hier en daar wat krassen en scheuren aan de voorbumper, het nummerbord liet zich terug monteren. De auto zit toch al onder de deuken, dit kon er ook nog wel bij. De politie heeft de jachtopziener gebeld om het dier te verwijderen.

Ik heb echt oneindig veel geluk gehad. Als de ree een fractie later was geweest, was mijn auto total loss geweest (bijvoorbeeld motorkap finaal ingedeukt, radiator kapot, beest door de voorruit) en wie weet was ik ernstig gewond geweest door rondvliegend glas of omdat ik aan de andere kant het talud af was gecrashed. Wildongelukken komen hier heel veel voor, ik denk dat wij de enigen in het dorp zijn die nog niet aan de beurt waren geweest. Geen autoverzekering die wildschade hier dekt, zo vaak als het voor komt. We wonen natuurlijk ook wel in een natuurpark, en ik heb al heel vaak moeten remmen voor allerlei verschillende dieren die de weg overstaken (complete kuddes herten, konijnen, vossen, egels, eenhoorntjes, en zelfs een lynx), dus je bent je er wel van bewust dat het kan gebeuren. Onze medewerkster heeft 3000 euro schade aan haar auto gehad vanwege 3 herten die midden in het dorp de weg overstaken. Weer een ervaring rijker. Gelukkig hebben we een oude auto....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.