ons hotel

donderdag 18 juni 2009

Als je er niets voor betaald is het ook niets waard

We zijn na een aantal wat mindere gasten maar weer opgehouden die last-minute-waardebonnen via die website waar ik eerder over sprak te verkopen. Het brengt te weinig op en de gasten die je krijgt zijn beroepsklagers. Na het incident met de gloeilamp hadden we er nu eentje die al het WC-papier mee nam, eentje begon een discussie bij het uitchecken dat hij vond dat hij geen toeristenbelasting hoefde te betalen en eentje heeft ingevuld op het enqueteformulier dat hij de prijs-kwaliteitsverhouding toch niet zo vond (en die had ‘m echt extreem goedkoop gekocht). Dit soort dingen vind je nou nooit bij volbetalende gasten die aanzienlijk meer betalen, die komen graag voor de volle mep snel weer terug. Die vinden ons eten en onze wijnen ook allemaal super en stellen regelmatig de vraag hoe we het kunnen doen voor het geld, terwijl de kortingsjagers ook hierover van alles te melden hebben (ze krijgen ook nog 1x eten erbij). Het risico is dat het de sfeer bederft voor de andere gasten die wél heel tevreden zijn, en dat je ook nog moet oppassen dat ze niet gaan zitten verkondigen hoeveel (weinig) ze betaald hebben. Voordat er reacties komen: dit zijn géén Nederlanders.
Ondertussen is het hier stralend weer: vandaag bereikt het kwik mogelijk 30 graden! Timo is weer druk aan het verven, de balkonhekjes zijn bijna klaar. Net op tijd voordat mijn ouders komen. Die hebben een grote financiele bijdrage aan dit project geleverd, dus die zijn erg benieuwd hoe het geworden is. Ze hebben zowiezo een aantal nieuwe dingetjes niet gezien zoals de sauna. Het lijkt die week dat ze er zijn niet zo heel erg druk te worden en we hopen dus dat we gezellig samen wat kunnen ondernemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.