ons hotel

zaterdag 20 juni 2009

Camerabewaking

Als een volleerd detective scan ik de ontbijtzaal. Als mensen een bezoekje brengen aan het buffet moet ik "toevallig" even iets bijvullen. Bij dames met extra grote handtassen op de stoel naast zich kom ik extra vaak vragen of ze nog koffie willen. Zouden ze trots op zichzelf zijn? Zouden ze later op de kamer er samen eens goed voor gaan zitten om de buit te bekijken? Zou het extra lekker smaken? Ik word paranoide….
We hebben er al vaker over geschreven, over een van de minst leuke dingen van het hebben van een eigen hotel. De afgelopen dagen was het weer zo ver: gisteren bij het navullen van de buffetartikelen vroeg ik Pepijn wie van de gasten toch zoveel warme chocomel dronk. Hij vertelde dat hij mij eigenlijk dezelfde vraag had willen stellen. We kwamen tot de conclusie dat de laatste paar dagen iedere keer bijna de complete voorraad zakjes cacaopoeder verdwenen was van het ontbijtbuffet, en dat terwijl er niemand chocomel dronk. Toen we nog eens wat beter keken, bleken er ook wel heel erg veel theezakjes weg te zijn, en dat terwijl er maar 1 mevrouw thee dronk. Per dag is er voor meerdere euro’s gestolen aan thee en chocolade. Tuurlijk, het gaat het ons geeneens zozeer om de kosten, het gaat er meer om het vertrouwen in de mensheid, dat de gasten leuk achterbaks naar je zitten te smilen en als je even niet kijkt met voorbedachte rade alles meenemen. Je begint je vervolgens ook af te vragen wat ze allemaal nog meer uit je hotel meenemen. Cameratoezicht gaat wat ver, dat is voor echt gefrustreerde hoteleigenaren, maar je zou er zo ongeveer aan gaan denken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.