We maken voor de grap eens een reeks logjes over rare hoteldingetjes.
Daarna misschien eens een reeks over een ander onderwerpje (rare
beierse gewoontes of zo?). Alsmaar een logje over "het gaat z’n
gangetje" of "we hebben x gasten" is ook zo saai.
Vandaag hebben we
in de aanbieding: slappe smoezen of echte, maar zeer aparte redenen om
te annuleren. Vaak van mensen die dat proberen op een tijdstip dat dat
niet meer kan, vaak ook van mensen die nog gratis mogen annuleren en ons
dus absoluut geen uitleg schuldig zijn…Er staat duidelijk in de
voorwaarden dat de reden van afzegging geen invloed heeft op de
berekening van de annuleringskosten, dit om te voorkomen dat
fantasierijke mensen een voordeel hebben tegenover eerlijke afzeggers.
Soms krijg je echter een stortvloed van informatie die je niet nodig
hebt en vaak beter op zijn plaats zou zijn bij een relatietherapeut,
garagebedrijf, dierenarts of dokter.
Zo boeken veel mensen een vakantie in een laatste poging om een
relatie te redden. Twee uur na boeking komt er dan een telefoontje dat
men moet annuleren omdat de relatie uit is of de partner heeft geroepen
helemaal nergens meer met die persoon heen te willen. Daarbij word je
dan ongevraagd nog op details getrakteerd. Je krijgt nog net niet te
horen wat de kleur van het servies is waarmee gegooid werd. Ook een
populair argument is dat het huisdier ziek is of dat de oppas niet meer
wil of kan oppassen op het dier of ziek of dood is. Of wat dacht je van
"ik kan mijn planten toch niet zo lang alleen laten"?
Vervoermiddelen blijken ook een bron van problemen. Hele auto’s zijn
al uitgebrand, rijp voor de sloop, afgekeurd door de APK, niet voorzien
van winterbanden, worden toch niet uitgeleend of blijken gestolen. Echt
leuk wordt het als men op de dag van vertrek de TomTom aanzet en het
hotel toch niet op de gewenste lokatie ligt of een stuk verder dan
gedacht. Aangezien de meeste kamers via websites geboekt worden met
kaartje danwel routeplanner en deze mensen dus zowiezo al over een
TomTom beschikten, is het in de meeste gevallen dan toch rijden of
betalen.
De weergoden zijn de vakantieganger ook vaak niet gunstig gezind.
Vaak wordt er geannuleerd omdat het regent, maar ook omdat het te warm
is of er teveel of te weinig sneeuw ligt. Dat dit weer van toepassing is
op de lokatie waar de boeker zich op dat moment bevindt en niet op de
lokatie van ons hotel lijkt niet altijd ter zake te doen. Je kunt
natuurlijk tegenover het hotel vertellen dat je wilt annuleren omdat je
depressief wordt van slecht weer, en dat terwijl er prachtig weer
voorspeld is. Waar wij dan weer met het gevoel blijven zitten waarom wij
dit moeten weten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten
Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.