ons hotel

zondag 21 juni 2009

Mooi weer voor een depressieve bui

We maken voor de grap eens een reeks logjes over rare hoteldingetjes. Daarna misschien eens een reeks over een ander onderwerpje (rare beierse gewoontes of zo?). Alsmaar een logje over "het gaat z’n gangetje" of "we hebben x gasten" is ook zo saai.

Vandaag hebben we in de aanbieding: slappe smoezen of echte, maar zeer aparte redenen om te annuleren. Vaak van mensen die dat proberen op een tijdstip dat dat niet meer kan, vaak ook van mensen die nog gratis mogen annuleren en ons dus absoluut geen uitleg schuldig zijn…Er staat duidelijk in de voorwaarden dat de reden van afzegging geen invloed heeft op de berekening van de annuleringskosten, dit om te voorkomen dat fantasierijke mensen een voordeel hebben tegenover eerlijke afzeggers. Soms krijg je echter een stortvloed van informatie die je niet nodig hebt en vaak beter op zijn plaats zou zijn bij een relatietherapeut, garagebedrijf, dierenarts of dokter.
Zo boeken veel mensen een vakantie in een laatste poging om een relatie te redden. Twee uur na boeking komt er dan een telefoontje dat men moet annuleren omdat de relatie uit is of de partner heeft geroepen helemaal nergens meer met die persoon heen te willen. Daarbij word je dan ongevraagd nog op details getrakteerd. Je krijgt nog net niet te horen wat de kleur van het servies is waarmee gegooid werd. Ook een populair argument is dat het huisdier ziek is of dat de oppas niet meer wil of kan oppassen op het dier of ziek of dood is. Of wat dacht je van "ik kan mijn planten toch niet zo lang alleen laten"? 
Vervoermiddelen blijken ook een bron van problemen. Hele auto’s zijn al uitgebrand, rijp voor de sloop, afgekeurd door de APK, niet voorzien van winterbanden, worden toch niet uitgeleend of blijken gestolen. Echt leuk wordt het als men op de dag van vertrek de TomTom aanzet en het hotel toch niet op de gewenste lokatie ligt of een stuk verder dan gedacht. Aangezien de meeste kamers via websites geboekt worden met kaartje danwel routeplanner en deze mensen dus zowiezo al over een TomTom beschikten, is het in de meeste gevallen dan toch rijden of betalen. 
De weergoden zijn de vakantieganger ook vaak niet gunstig gezind. Vaak wordt er geannuleerd omdat het regent, maar ook omdat het te warm is of er teveel of te weinig sneeuw ligt. Dat dit weer van toepassing is op de lokatie waar de boeker zich op dat moment bevindt en niet op de lokatie van ons hotel lijkt niet altijd ter zake te doen. Je kunt natuurlijk tegenover het hotel vertellen dat je wilt annuleren omdat je depressief wordt van slecht weer, en dat terwijl er prachtig weer voorspeld is. Waar wij dan weer met het gevoel blijven zitten waarom wij dit moeten weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.