ons hotel

donderdag 4 juni 2009

Brood en spelen

Gisteren kon ik (N) op pad voor een nieuwe broodrooster, want een gast was zo slim geweest om een kaiserbol in de toaster te proppen, en toen deed hij het natuurlijk niet meer. We hadden nog een oudje, maar die was ook om een goede reden buiten gebruik gesteld. Hij doet het niet meer zo goed omdat een andere gast besloot een tosti te maken en 2 sneetjes brood met ham en kaas ertussen in het apparaat heeft gepropt en de kaas niet meer van de gloeispiraal gaat, en de gloeispiraal verbogen is. Je vraagt je toch serieus af of mensen dit soort dingen thuis ook doen. De gesloopte toasters waren hele dure, we hadden vorige keer kwaliteitsmerken gekocht, maar aangezien de stelling "een gast krijgt alles kapot" weer eens op lijkt te gaan, is het voordeliger een keer in de zoveel tijd een nieuwe goedkope te kopen. Ik heb dus de goedkoopste aanbieding in de winkel gekocht, en die is eigenlijk echt verrassend compleet en robuust. Bovendien….voor €7,50 kan ik volgende maand wel weer een nieuwe kopen…. De gasten die we nu hebben toasten niet, dus de mevrouw met de glutenallergie kan de nieuwe broodrooster gebruiken voor haar glutenvrije brood. Ze heeft het zo erg, dat ze van een kruimeltje gewoon brood al doodziek wordt. Een hele uitdaging voor ons dus, je moet ineens over alles nadenken. Het grootste probleem zijn bouillonblokjes, dus ik kon gisteravond soep gaan staan trekken.

Wij verkopen via een bepaalde website wel eens hotelovernachtingen voor een lagere prijs in de vorm van een tegoedbon voor een bepaalde maand, maar mensen die zo’n tegoedbon kopen mogen natuurlijk alleen komen als het rustig is. Dat staat ook duidelijk in de voorwaarden, met daarbij de tekst "indien u aan een specifieke datum gebonden bent, dient u voordat u koopt contact met ons op te nemen of die dag nog wel mogelijk is. Voor iedere datum is slechts een beperkt aantal kamers voor deze aktie beschikbaar, zelfs als u nog kamers voor de normale prijs kunt boeken". Deze maand hebben wij maar 1 dag dat het echt niet kan, 11 juni, vanwege Fronleichnam. Driemaal raden wat er gisteren gebeurd…. Een mevrouw koopt zo’n actievoucher en belt op dat ze 11 juni wil reserveren. Ze gaat volledig uit haar plaat dat precies die ene dag nou net niet gaat. Ze heeft geen alternatieve datum, ze wil alleen die dag. Ja, ze had op onze site gekeken en er was nog een hele grote familiekamer voor hoogseizoentarief beschikbaar, dus dan kon ze die toch hebben voor 2 personen op een koopje? Uiteindelijk was die mevrouw zo inflexibel dat we de hele koop maar hebben teruggedraaid. Grrrr… lezen blijft toch moeilijk…
Het activiteitenprogramma is klaar, de folder ligt nu bij de drukker en volgende week volgt de presentatie voor pers, VVV’s, verhuurders en andere geinteresseerden. We zijn benieuwd wat het gaat doen. De eerste keer is het de bedoeling dat een van ons meegaat met een activiteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.