ons hotel

donderdag 13 oktober 2011

slechte soap

Soms denk ik dat wij in een slechte soap terecht zijn gekomen, of dat er ergens een verborgen camera hangt. Wij hebben een gast in huis die wij wel zodanig achter het behang willen plakken, daar heeft de Hornbach geen behangrol voor die groot genoeg is. Zo erg hebben we het echt nog niet vaak meegemaakt.
Onze diva van dinsdag overtreft alle verwachtingen in negatieve zin. Ze hoort zichzelf erg graag op luide toon praten, denkt dat ze heel belangrijk is en duwt graag zoveel mogelijk andere gasten uit de weg. Het allerliefste gaat ze met ons in discussie op momenten dat wij daar overduidelijk geen tijd voor hebben (telefoon, leveranciers, andere gasten, restaurant goed gevuld). De vriendin heeft niet alleen een fobie voor de bus, ze is ook nog slecht ter been en zowiezo lijkt elke vorm van beweging dan ook voor beiden niet de favoriete bezigheid te zijn. De 700 meter naar de trein zijn te ver. Of wij ze niet even kunnen gaan brengen/rondrijden/etc. Wij kregen de wind van voren, "want de taxi die wij gisteren besteld hadden had ze geen bonnetje gegeven". Euh???? Wij hebben gisteren helemaal geen taxi voor u besteld? Pepijn en ik wisten van niks, en iemand anders is er niet. Nou ja, de taxi die ze gisteren hadden was ongeschikt, want de instap was te hoog. Dan moet je je been omhoog tillen en dat doet pijn aan je heup. Of wij een andere firma konden bellen. Vanavond weer klagen tegen Pepijn; dit tweede taxibedrijf was ook niks, ook zeer onvriendelijk en een bonnetje hadden ze niet gekregen. Morgen geven we ze dus een Gouden Gids en mogen ze het zelf uitzoeken. Er zijn maar 2 taxibedrijven in Lam en omgeving, en wij vermoeden dat ze zich bij beiden al net zo geliefd hebben gemaakt als bij ons. Wij doen heel graag zaken met taxibedrijf nummer 1, en nog nooit klachten gehad van gasten: ze zijn netjes en beleefd, hebben goede auto's en gematigde prijzen. Gisteravond stond de tv zo hard dat wij het boven konden horen, de buren hebben niets gezegd, maar die hebben waarschijnlijk geen oog dicht gedaan.

Dan waren wij vandaag zelf aan het kamers schoonmaken en kwamen tot de interessante ontdekking dat er nogal wat zaken van ons ontbijtbuffet op magische wijze in hun koelkast terecht waren gekomen. Merken van de groothandel en dergelijke die een particulier niet kán kopen, en héél toevallig met hetzelfde lotnummer en dezelfde vervaldatum als de items die wij hier in de koelcel hebben. Pepijn heeft de dames daar meteen vanavond even op aangesproken. Het verweer was dat ze helemaal geen koffiemelk gebruikten, dus hoe die cupjes daar kwamen wisten ze écht eerlijk niet. Die smeerkaas die ernaast lag, tsja, waarom ze die hadden meegenomen wisten ze eigenlijk niet, want dat aten ze niet. En de rest, dat moest maar heel normaal zijn dat je dat allemaal mee nam van het buffet. WIJ waren belachelijk dat dat niet mocht.

Zaterdag hebben we een hele reeks vertrekkers, en het hotel zit redelijk vol, dus nee, er heeft niemand tijd om ze naar het station te brengen. Zelfs niet als het koningin Beatrix was geweest of hele aardige gasten. De dames hebben dus pech en mogen nogmaals van een van de taxibedrijven of van de benenwagen genieten.

11 opmerkingen:

  1. Hahaha! O pardon, ik zou niet moeten lachen nu, maar het is wel zot. Maar pas op: misschien zijn het wel testgasten van een hotelgids, die willen nagaan of jullie echt zo aardig zijn... Sterkte tot zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee hoor, daar hebben we de laatste 15 jaar in de hotellerie genoeg voorbeelden van gezien, die gedragen zich juist altijd keurig. Stelen van het ontbijtbuffet is daar niet gewoon. Juist zo weinig mogelijk opvallend, om hun undercover missie niet bloot te geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sorry, hahaha maar ik moet me even aansluiten bij Emigrant...ik heb hartelijk zitten lachen. Ik leef met jullie mee, en hou maar in gedachten dat ze toch ECHT wel weer een keertje weggaan. (maar of jullie ze dan wel even weg willen brengen hihihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bijna Zaterdag..... Sterkte nog even!

    Wiebe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wèèèèh...ze kwam met de mededeling dat ze een hotelbon voor ons hotel gekocht heeft, dan kan ze fijn nog een keer komen.....ik ga me nu voor de trein werpen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met zulk spul ben je mooi in de aap gelogeerd. Toch moet er iets in jullie hotel zitten dat deze mensen aantrekt. In de afgelopen vakantie en de vakanties van voorgaande jaren is mij dergelijk spul vrijwel nooit opgevallen. Dwz mijn laatste herinnering aan zoiets was in 1987 in een grote holiday-inn resort wat we voor ons werk gebruikte. Dat hotel werd in de weekenden regelmatig geteisterd door diverse trouwerijen. Die huren dan een halve gang af en hangen tot diep in de nacht over de balkons te blaten. Bestelde maaltijd vond je er op de gangmuren etc. Weet dus dat het heel erg kan zijn.

    Maar schijnbaar 'treffen' jullie het ook. Is het de buurt, het type hotel of een soort combinatie? Hebben de hotels in de omgeving hier ook last van? Tijd voor een grootschalig onderzoek. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh wat een verschrikking. Op dat soort momenten zou je de gasten uit je hotel willen zetten of de boel bijna sluiten. Gelukkig hebben jullie elkaar nog en kan de 1 de boeman spelen. Zo proberen wij het tenminste als we ook van die 'leuke' gasten hebben, maar ja merendeel is Darren er niet.

    Hoofd koel proberen te houden! Hou ons op de hoogte hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Borderlinertje, is mijn inschatting.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Xiwel: 1 ding moet je niet vergeten: 99,9% van de gasten zijn normaal tot zeer leuk. Maar mensen die keurig beleefd zijn, netjes de rekening betalen, de hele dag het hotel uit zijn om lekker te gaan wandelen en geen overlast veroorzaken zijn niet interessant om over te schrijven. We schrijven al genoeg logjes met "alles gaat z'n gangetje". In de hotels in Amsterdam hadden wij echt een groter percentage rare vogels (mede door de geestverruimende middelen natuurlijk). Wij trekken het hier niet extra aan of zo. Je krijgt gewoon de hele wereld door de deur, en daar zitten ook wel eens aparte types bij.

    Het is trouwens nou juist de sport dat de overige gasten er niets van merken. We willen wedden dat veel van de andere gasten deze modelburgers niet eens waargenomen hebben, omdat ze een kamer in een ander deel van het pand hebben, een andere tijd ontbijten, etc.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je voor de trein werpen...? Nou, als je toch die kant op gaat kun je ze toch wel even meenemen naar het station?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. @Emigrant: waar de "Like"-knop van Facebook als je 'm nodig hebt.... We moeten iedere keer gniffelen als we je opmerking zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.