ons hotel

vrijdag 9 maart 2012

Zakenpartners, sollicitanten , en ander... eh ... ahum

Vandaag loopt het weer lekker. Ondertussen gaat het met Natascha al weer een stuk beter, haar lichaam is duidelijk nog aan het ontgiften maar het ergste lijkt voorbij. Vanochtend heeft ze ook het ontbijt alweer gedaan.
Afgelopen nacht was met slechts 2 gasten de rustigste van het jaar tot dusver, maar dat gebeurt verder in de afzienbare toekomst ook niet nog een keer, het wordt al weer voller; en aangezien het skiseizoen langzaam richting einde gaat mogen we dan dus helemaal niet klagen.
Klagen had echter wel iemand anders gedaan. Vandaag kwam er een telefoontje van onze zakenpartner Booking.com en wel van de klantenservice. Nou is dat een afdeling waar je als hotel en ook als klant echt niet blij van wordt, de vorige keer was een een akkefietje met een reservering, wat WIJ hebben opgelost, maar daarna kregen we de gast huilend aan de telefoon dat ze gestalkt en onder druk werd gezet door deze 'klantenservice'... geen  idee waar die destijds mee bezig waren, de klanttevredenheid was er in elk geval niet mee gediend. Ik (Pepijn) heb in elk geval gezworen nooit meer vrijwillig contact met deze klantenservice op te nemen.
Dit keer weet ik nog niet hoe het gaat eindigen, het begon echter al goed: de familie H. had hier online bij Booking.com 2 kamers, 4 personen, een "Budget-XS-Double" en een "Standaard Double" geboekt, een paar weken geleden, voor een datum dat het hotel uiteindelijk tot de laatste kamer aan toe vol gekomen is rond de carnaval.
Bij reservering hadden ze aangegeven graag niet-roken kamers te willen. Verder was ons over deze gasten niets bekend, we hadden bijvoorbeeld geen leeftijden, en we weten uit ervaring dat ook rokers vaak om een niet-roken kamer vragen - maar gastenwensen worden waar mogelijk uitgevoerd.
Helaas is het uiteindelijk zo uitgekomen dat deze wens niet uitgevoerd kon worden, we hadden veel families en kames die bij elkaar hoorden, we hebben deze gasten zelfs een kostenloze 'upgrade' naar 2 kamers naast elkaar met terras gegeven (kindervakantie, misschien zijn het 4 volwassenen maar misschien ook wel ouders met kinderen), maar heel jammer was wel dat 1 van de 2 kamers de nacht tevoren kompleet was doorgerookt. Niets aan te doen, behalve luchten en deodoriseren.
Jawel hoor, 's avonds de poppen aan het dansen. Ouders (nou ja, hij wist de geboortedata van vrouw en kinderen niet eens) met 2 slecht opgevoede kids van een jaar of 8-10.... en natuurlijk 'not amused' over de rooklucht in die ene kamer. De enige alternatieve oplossing die we konden aanbieden was 2 kamers ver uit elkaar en 2 keer verhuizen want de 2e nacht toch in die kamers. Dat wilden ze niet - de kinderen waren te klein voor kamers uit elkaar. Ahum: je hebt zonder verdere specificatie 2 kamers in verschillende kategorien geboekt: en je bent er blindelings van uitgegaan dat die bij elkaar in de buurt waren? Dat is nog al een gok met 2 ontsporende kids. Maar wij kunnen natuurlijk gedachten lezen!
Na 4 dagen met een gezicht als een oorwurm te hebben rondgelopen, ze hadden het onder elkaar trouwens ook niet leuk, zijn ze vertrokken met achterlating van een flink beschadigde kamerdeur. Aangezien ik slechts 99,9% zeker weet dat zij dat waren, en niet 1000%, hebben ze daar nooit een rekening voor ontvangen.

Vandaag kwam er dus een klacht binnen: Er liepen overal katten rond (?? het zijn er 2 en die ene ligt meestal in coma in kantoor, die andere in de bibliotheek of beneden in privé op de bank), al die katten liepen óók in de keuken (NOOIT, dat weten ze en dat is ze aangeleerd - onze katten komen niet in de hotelkeuken, stoppen keurig waar de blauwe antisliptegels beginnen), de beloofde internetaansluiting was er niet (ADSL via vast LAN, 2 gastencomputers, en draadloos internet - wat achter in de gang wat zwakker kan zijn als je een apparaat met slechte  antenne hebt - maar 3 varianten moet toch genoeg zijn) en dan natuurlijk de 'geboekte' nietrokerskamers die ze niet hadden gekregen.
Ik ben best wel boos geworden: over de leugen over de katten, en over het internet, maar ook over de bewering van de klantenservice dat als 1 van hun klanten een voorkeur aangeeft dat dan als vast geboekt geldt. Nee, zo staat dat niet in het contract, en ook niet op hun website. Als je als gast boekt staat er specifiek bij de keuze voor roken/niet roken "let op: wij kunnen niet garanderen dat de door u opgegeven voorkeur daadwerkelijk beschikbaar is"... ik zou nog teruggebeld worden als hij met de klant gesproken had... we zullen zien ... als de nood aan de man komt en ik echt mijn hart wil luchten kan ik altijd nog het hoofdkantoor in Amsterdam bellen. Lekker in mijn moerstaal.

Verder is vandaag sollicitantendag. Of dat zou het moeten zijn. Die van 13:00 is niet komen opdagen zonder afmelding, die van 15:30 belde een uurtje tevoren dat ze te spontaan OK had gezegd op mijn voorgestelde tijd, maar dat ze ook nog een tandartsafspraak had. die hebben we dus maar naar morgen verzet.... volgende afspraak om 17:00, ik ben benieuwd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.