ons hotel

woensdag 6 juni 2012

Wasgoed

Zo...alweer een (drukke) week voorbij! Het weer is hier niet echt super op dit moment (koud en af en toe heel nat), maar dat mag de pret niet drukken. Morgen hebben we weer een officiele katholieke feestdag (Fronleichnam), dus dan is weer alles dicht. Het betekent voor ons wel weer goede zaken, want iedereen in Beieren, Baden-Würtemberg en Oostenrijk heeft een lang weekend vrij. We waren helemaal vol, maar door het slechte weer hebben een aantal gasten die nog de mogelijkheid hadden zonder kosten te annuleren van de mogelijkheid gebruik gemaakt. Mei hebben we weer met een dikke omzetplus afgesloten, al hebben we natuurlijk hogere personeelskosten de laatste weken omdat ik niets kan/mag doen.

Wat de maand verder nog gaat brengen is afwachten, maar het ziet er goed uit. Het is EK, altijd goed voor een slappe hotelbezetting (mensen geven liever geld en vakantiedagen uit aan TV kijken met een krat bier dan aan hotelovernachtingen), al lijkt het dit jaar veel minder problematisch te zijn dan andere jaren. Pepijn overweegt 13 juni de nederlandse vlag buiten te hangen als ze tegen Duitsland moeten spelen. Ik vind het misschien niet zo'n goed idee. Geen idee of naderhand alle ramen er nog in zitten, mocht Duitsland verliezen.... We hebben geen britse of engelse vlag, anders zou ik die erbij kunnen hangen....

Gisteren ben ik voor het eerst mee geweest boodschappen doen. Pepijn heeft de kar geduwd en alle boodschappen getild, maar alleen al van het meegaan was ik doodop. Vandaag kwam ik pas om 13 uur uit bed, ik heb ook pijn vandaag. Ik heb de afspraak met de vertegenwoordiger van onze huurwas laten schieten, dat heeft Pepijn samen met Mareike afgehandeld. Zij doet 25 uur per week de kamers, dus het was wel goed om ook even haar mening te horen over kwaliteit en gebruiksgemak. We hadden tot nu toe altijd abrikozenkleurige huurwas, dat past leuk bij de bordeauxrode gordijnen, maar die kleur gaat nu uit het assortiment. We moeten dus nu een andere kleur uitkiezen. Hier zijn we niet blij mee.

3 opmerkingen:

  1. Goed te lezen dat ook Mei weer een omzetplus maand was. Moet heel fijn zijn te merken en weten dat al jullie harde werk, inzet en energie duidelijk z'n vruchten afwerpt.
    Wel rustig aan blijven doen hoor Natascha. Je moet het herstel haar beloop laten. Ik geloof dat je medewerkers het werk opvangen en je krijgt maar 1x de kans op een goede genezing. Jammer van de was, wellicht komt er nog een matchende kleur voor terug in hun assortiment.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik bedoel natuurlijk dat jullie personeel het werk goed opvangt -_-

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verzorg je toch maar goed dat je goed kan genezen hé!! Pepijn en jullie medewerkers zorgen wel voor de rest!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.