ons hotel

zondag 24 juni 2012

EK koorts

Weer een weekje verder, en inmiddels hebben we warme temperaturen en stralende zonneschijn. Niet dat we daar veel aan hebben, het is EK, met Duitsland gaat het in het toernooi uitstekend, dus blijven de boekingen wat achter. Tot vrijdag (Duitsland speelt donderdagavond de volgende wedstrijd) verandert er aan de boekingsstand niet veel. Wel hebben we, met nog een week te gaan, de omzet van vorig jaar juni al bereikt, dus op zich hebben we geen klagen, maar we hebben de groei ook hard nodig.


Mijn blindedarm zeurt nog vrolijk een beetje door, het is nog niet bekend of die het gaat redden, voor de rest gaat het eigenlijk wel. Gisteren heb ik het met minimale pijnstillers gered, eergisteren zelfs zonder. Vandaag doe ik de vroege dienst zodat Pepijn een beetje kan uitslapen. De afgelopen 4,5 week hebben echt zijn tol geeist, hij is nu echt helemaal kapot. Het tropische weer helpt natuurlijk ook niet. Ik merk dat ik nog steeds heel erg veel slaap nodig heb, mijn lichaam is nog aan het herstellen van 2 operaties en 2x narcose, straks moet ik echt weer terug naar bed. Ik vergeet ook de hele tijd dat mijn tweede operatie maar net iets meer dan een week geleden is, zo goed ben ik door die operatie opgeknapt.

Dan hebben wij deze week na rijp beraad besloten onze huurwasfirma om te ruilen voor een andere. Het was weer lekker geregeld allemaal: de kleur die wij altijd hebben gaat uit het assortiment omdat ze een nieuwe lijn willen ontwikkelen, maar die is nog niet klaar. Onze kleur gaat eind deze maand, dus heerlijk net voor het hoogseizoen, uit het assortiment, dus ineens moesten we binnen een paar weken met een andere oplossing komen. In het bestaande aanbod vonden wij niets wat ons beviel. Eigenlijk wilden ze ons nergens mee tegemoet komen, sterker nog: als we de mêh-kleur zouden nemen moesten we een nieuw contract voor 2 jaar tekenen. Ja doei! Pepijn heeft daarop een aantal andere firma's benaderd voor een aanbod, en zij kwamen met leuke kleuren en véél betere prijzen. Ik vind een verschil van EUR 1100 per jaar heel erg fors. We hadden ongeveer 2 jaar geleden al een vergelijkend warenonderzoek gedaan, maar toen konden we niemand anders vinden, en zeker niet voor dit soort prijzen. De wasserij in Arrach die vroeger onze eigen was deed heeft nu naast witte huurwas ook andere leuke kleuren, en het is om de hoek. Voor het geval dat je ineens tussendoor iets nodig hebt, kun je er dus zelf even heen rijden.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie een nieuwe huurwasfirma gevonden hebben. Dichterbij, juiste kleuren en goedkoper. Top dus.
    Letten jullie wel op jezelf. Snap volkomen dat Pepijn helemaal op is maar ook jij moet jezelf nog wel in acht nemen hoor Natascha. Hopelijk kan het personeel nog veel bijspringen. Ik begreep dat jullie nu een fijne ploeg hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow super alles verloopt goed ivm het hotel!! Maar ik ben van dezelfde mening als Sally, zorg aub goed voor jullie beiden!!

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.