ons hotel

donderdag 21 februari 2013

Ze zijn er weer!

We hebben het er vaker over...laagseizoengasten...Ze betalen zeer weinig voor de kamer, geven ter plaatse verder niets uit, zijn niet geinformeerd over onze omgeving en wat je hier (niet) kunt doen, beschikken niet over elementaire omgangsvormen zoals gedag zeggen, maken 1 grote puinhoop van hun ontbijttafel omdat ze niet met mes en vork kunnen eten, en maken alles kapot omdat ze niet weten hoe dingen werken.
Dit is weer zo'n week. Waar zal ik eens beginnen?

Vanmorgen had ik hier ineens een doodzieke Jane die als een slappe pop in kantoor hing nadat ze 4x in de gang had overgegeven. Toen ik net alles had opgeruimd kwam er een gast uit de ontbijtzaal om op nogal hoge poten te klagen over het feit dat de kat pal voor hun tafel in het zicht nogal drastisch over haar nek was gegaan. Ik natuurlijk met het schaamrood op de kaken in eerste instantie "sorry, sorry, sorry", ik heb uitgelegd dat de kat ineens door een onbekende oorzaak heel erg ziek was, en kwam het meteen opruimen. "Ja, we hebben haar wat dingetjes gevoerd en toen ging ze overgeven". Pardon? Tuurlijk, als je een kat die net ontbeten heeft ongeschikt mensenvoer geeft wat veel te zout en vet is, dan komt het er wel uit. "Ja, ze keek zo lief, en toen we haar wat gaven at ze het wel op". Als je een kind een snoepje geeft zegt die ook geen nee, mensen...

Dan hebben we gasten in huis met een negatieve basishouding tegenover sneeuw en winterse omstandigheden. Wat kom je doen in de bergen in de winter als je niet van sneeuw houdt en hier niet bent voor de wintersport? Je hebt geen winterbanden of kunt niet rijden, want je klaagt de hele tijd over sneeuw op de weg, onmogelijke rijomstandigheden en dergelijke, terwijl er op dinsdagavond na überhaupt geen sneeuw op de weg ligt. Gisteren zijn wij met een aanhanger met een slaapbank erin de heuvel omhoog gekomen over een perfect schone weg, en enige tijd later klaagden deze gasten dat de helling "krimineel" was en dat wij "onbereikbaar" waren, en dat het "onmogelijk glad" was. Toen ik zei dat dat erg vreemd was aangezien wij net met een zware aanhanger (die geen winterbanden heeft) zonder problemen thuis waren gekomen, en dat het op de bergpas bij Eck ook niet glad of besneeuwd was, was ik natuurlijk een ***wijf, en sindsdien praten ze niet meer tegen mij. Niet dat het erg is, want de mond ging toch alleen maar open om te klagen, en goedemorgen en dankjewel hoort ook niet tot de standaard-vocabulaire. Als die de kamerdeur of de voordeur open doen hoef je niet eens te kijken wie het is, want er volgt eerst een grote diepe zucht voordat er een litanie volgt over van alles. Er werd dinsdag geklaagd dat wij Ruhetag hadden en dat ze hier niet konden eten, waarom dat een probleem was weten we niet, want ze hebben bij ons nog geen kop koffie gedronken, laat staan dat ze hier iets eten.

Andere gasten hadden deze week al de sauna weten te vernielen. Ze hadden 'm helemaal blank gezet, er stond een paar centimeter water op de vloer in de hele ruimte, en omdat ze emmers vol met water op de saunaoven hadden gesmeten en de saunaoven nu met de onderkant ruimschoots in het water stond had die kortsluiting gekregen en is dus nu kapot. Dat was overigens zo'n stel wat alleen maar alles wat gratis is zo lang en veel mogelijk wilden gebruiken, en ook geen goedemorgen of dankjewel over de lippen konden krijgen. Het lijkt gelukkig alsof de benodigde onderdelen dit keer niet al te duur zijn.

3 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je soms van die nare gasten krijgt. Ik ben echt jaloers op de mensen die bij jullie kunnen komen, het is te ver voor ons anders waren we al op bezoek geweest. Het hotel ziet er zo gezellig uit en wat jullie koken is ook zo fantastisch.
    Hier in Canada hebben we net als bij jullie ook veel sneeuw en het is deze week weer ontzettend koud.
    Blijf schrijven, ik vind jullie blog echt leuk.
    Groetjes uit Canada, Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor het leuke compliment. We zijn op dit moment heel actief met het redden van de oude blog, je ziet er (rechts) bij 2007 nu steeds meer posts bijkomen. 2008 - 2011 zijn klaar, 2006 moet ook nog voor het eind van de maand.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Natascha en Pepijn, een hele klus om die blogs over te zetten. Ik heb mijn blogs per jaar uitgeprint en samengebonden zodat ik ze voor mezelf altijd heb (ook op USB-stick), maar punt houdt in principe de oude blogs online. Sterkte met de "goedkope zeur-gasten"! Vreselijk wat een volk! Dingen kapot maken en niet vermelden, zeuren over de rustdag (geen maaltijd) terwijl ze daar toch geen gebruik van zouden maken, de goedkope tijd boeken maar hoogseizoen luxe verwachten, enz.! Een bepaalde onbeschoftheid die je helaas steeds meer tegenkomt, ook in bv winkels: "hé, ik wil even afrekenen" terwijl de verkoopster bezig is mijn boeket in te pakken, niet willen wachten, geld op toonbank gooien, zelf wel een vel inpakpapier van de toonbank afgraaien......!Belachelijk! Sterkte met die gasten en met het uitvallen van weer een arbeidskracht! Inmiddels al wat nieuw personeel erbij kunnen krijgen? Groet, Ingrid, SE

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.