ons hotel

woensdag 19 juni 2013

Nieuw record

We hebben een nieuw record: ik wilde mijn nieuwe medewerker na 10 minuten inwerken al wurgen nadat hij ruzie met mij stond te maken. Het was zijn tweede dag, en de motivatie en inzet waren ver te zoeken. Constant in discussie gaan met je cheffin, die 2x zo oud is als jij en je loon betaalt, is niet heel intelligent. Na 3 kwartier was ik al 5 keer weggelopen omdat ik anders iemand voor zijn hoofd gestompt had, en ben ik Pepijn uit bed gaan halen, met de vraag of het aan mij lag. Wie weet had ik wel een kort lontje door het warme weer? Pepijn had ook niet zo heel lang nodig om vast te stellen dat dit niet ging werken. Onze nieuwe aanwinst liep iemand met hangende schoudertjes sloffend door de gang, en nam alleen van Pepijn opdrachten aan. De druppel voor Pepijn was toen de medewerker met zijn tanden een kaasverpakking wilde openen, en ook een terrastafel ging dekken waar een volle asbak met peuken stond en de asbak gewoon liet staan. Van doekje uitspoelen had hij ook nog nooit gehoord. Hij was nog hoogst verbaasd ook toen we een gesprekje met hem aangingen. Wat hem betreft ging het allemaal prima en vond hij het heel erg leuk. Wij vonden dat hij dat echt niet uitstraalde, en dat er geen hoop op verbetering was. Als iemand niet schoon en hygienisch kan werken (en dat heb je of je hebt het niet), hoort hij niet in een horecakeuken. Met je tanden een horecaverpakking kaas openmaken, getver!!! Wat doet iemand nog meer als je niet kijkt?

Gisteren hadden we moeite om iets leuks te vinden om op onze Ruhetag te doen. Het was op het heetst van de dag 38 graden in de schaduw. We moesten even gaan shoppen, want we blijken toch wel een paar kilo aan te zijn gekomen en de korte broeken enzo pasten niet meer. Gelukkig hadden de winkels in Fürth im Wald waar wij waren fijn airco, net als de auto. Overal was uitverkoop, door het slechte weer tot nu toe waren de winkels met de zomerkleding blijven zitten. 's Avonds hadden we een vergadering van de collega's in Lam. Ook vandaag is het weer zo heet, en voor morgen worden ook dit soort temperaturen verwacht. Mijn ouders zijn in Zuid-Italie, en daar is het 10 graden koeler als hier (aangenaam dus). Vanaf vrijdag zou het een bij ons een wat normalere 22 graden moeten worden.

2 opmerkingen:

  1. ja dat gaat 'em niet worden. Getver.
    Wel fijn te lezen dat het weer stukken beter is dan voorheen. Hopelijk trekt het gasten aantal daardoor weer aan. Sterkte met de hitte.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt echt als een topper..Daar moet je inderdaad zo snel mogelijk vanaf. Hier na even een dipje ook weer erg warm vandaag.. Veel success ermee..
    gr petra

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.