ons hotel

donderdag 21 juni 2007

Het regent!

Gisteren was het 35 graden toen we naar de bouwmarkten gingen om spulletjes te kopen voor kamer 12. We zijn gelukkig goed geslaagd voor een bankje, een badwand en wat kleine dingen zoals zeepbakjes enzo. Toen we thuis kwamen waren we zo moe en warm dat we geen honger hadden, we hebben tegen heug en meug 1 broodje met een knakworstje gegeten (culinair he?). Pepijn heeft vannacht echt beroerd geslapen door de warmte, ondanks de airco was hij er al weer vroeg uit. Het kamers schoonmaken schiet voor geen meter op, iedere stap is te veel. Ook hebben we nog niets gedaan met de gekochte spullen. Pepijn zit wat rond te rommelen met de hotelboekingssystemen om de prijzen voor volgend jaar goed in te stellen. Gisteren kregen we namelijk al een aanvraag voor Oud & Nieuw. Het is net eindelijk begonnen te onweren en te stortregenen, volgens de weersverwachtignen zou het nu écht afgelopen moeten zijn met de hitte. Hopelijk worden mijn logjes dan ook weer wat positiever!

Pepijn heeft hier aan de telefoon een heftige discussie met HRS. Wat een $%#^@-bedrijf is dat toch. Ondanks dat ze 1 van de grotere boekingskanalen zijn, krijgen we nauwelijks boekingen, en als jullie je onze eerdere logjes nog herinneren, kwam bijna alles wat we van ze kregen niet opdagen en kregen we de meest belachelijke verzoeken van hun klanten. Geamuseerd en met een steeds groeiende ergernis zit ik dit gesprek aan te horen. Dat is er zoals altijd 1 in de categorie  "wil niet, kan niet,  ben niet geinteresseerd". Hun boekingen lopen voor geen meter, als het aan het eind van het jaar niets doen, gaan we waarschijnlijk de samenwerking beeindigen.

Gisteravond kreeg ik een mailtje van een vriendin die nog bij Martinair werkt. Het rommelt in de pers behoorlijk, maar wat er nu aan de hand is weet eigenlijk niemand op de werkvloer eigenlijk. De kans zit erin dat alles wordt overgenomen door KLM en Transavia, en de grondstewardessen zitten echt op het schopstoeltje. Voor de vliegtuigen, de cabinebemanningen en het vrachtafhandelingspersoneel is er wel toekomst, maar Transavia wordt ingecheckt door KLM, en die hebben zoveel extra passagepersoneel waarschijnlijk niet nodig. Vooral bij de wat hogere functies zoals senioren (zoals mijn vriendin) en supervisors gaan er mijns inziens wel klappen vallen, aangezien de hele organisatiestructuur bij de KLM anders in elkaar zit. Pfff…. ben ik blij dat ik daar niet meer werk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.