ons hotel

woensdag 2 april 2008

"vrouw van jouw leeftijd"

Ik was vanmorgen even bij de dokter voor herhalingsrecepten en om even te laten kijken naar een plekje op mijn been wat af en toe best wel een beetje zeer kan doen als ik veel op hakken heb gelopen of lange kniekousen aan gehad heb. Conclusie: geen zorgen, een hele lichte beginnende vorm van spataderen, maar de komende 25 jaar waarschijnlijk geen probleem, en vooral "heel normaal voor vrouwen van jouw leeftijd". Fijn, wrijf het er maar in dat ik over 2 dagen 35 word! Pepijn is natuurlijk pas 39 geworden, en pas geleden zagen we een grappig T-shirt voor 40-jarigen (leuk voor volgend jaar) met de tekst "ik ben geen 40, ik ben 18 met 22 jaar levenservaring". Ach, en dat voelt voor ons allebei zo, af en toe kunnen we nog lekker kinds doen.

Ondertussen hebben we iedere dag meerdere boekingen van zakenreizigers. Veel zoden zetten deze korte verblijfjes van 1 nacht niet aan de dijk, maar de kamer staat ten minste niet leeg en met een beetje geluk eten of drinken ze nog wat en komen ze nog een keertje terug. Allemaal geven ze aan dat ze hier hebben geboekt door de zeer goede recensies in het internet, en belangrijker, erg tevreden te zijn. Ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar hebben we dit kwartaal een verzesvoudiging van het aantal gasten- en kamerovernachtingen gedraaid. Nu was vorige winter echt zwaar depressief, waarbij we weken geen gasten hadden, dus voordat iedereen nu denkt dat we meteen een nieuwe Mercedes kunnen kopen, helaas…..

Vandaag komt goede vriend Harald weer een een weekje langs, al voor de 4e keer sinds we hier wonen. Dit keer neemt hij zijn broer en een paar vrienden mee, dus dat vast weer erg gezellig. Helaas is het mooie weer een beetje ingestort, het hagelt hier regelmatig en het is ineens weer koud.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.