ons hotel

vrijdag 19 februari 2010

Daar zakt je broek toch van af

Vorige week schreven we een logje over een zeer asociale familie die er ook nog een ongelofelijke bende van maakte. Dat het tuig was wisten we al, en daar kwamen we bij het uitchecken nog eens achter. Ze wilden niet voor de kinderen betalen, "want die hadden niet in het extra bed geslapen". Ja, en? Je hebt met 4 personen gedouched, ontbeten, handdoeken gebruikt, in de sauna gezeten, iedere dag zijn er 2 mensen meer dan een uur met jouw varkensstal van een kamer bezig geweest, je onopgevoede koters hebben het hele meubilair en linnengoed volgeschreven met ballpoint en het verblijf van de andere gasten tot een hel op aarde gemaakt (die hebben geklaagd), en jij hebt je kinderen het goede voorbeeld gegeven door het personeel onbeschoft te behandelen. Ook hebben we echt geen cent aan ze verdiend, ze hebben gigantische schoonmaakkosten en dergelijke veroorzaakt en hier niets uitgegeven.
En dan wil je die 10 Euro per dag niet betalen? En dan ook nog dreigen met een advocaat…. Krijgen jullie ook al zo’n déja-vu?

Als klap op de vuurpijl hebben ze op internet een leuke beoordeling geschreven, waardoor ons gemiddelde op deze site keihard onderuit is gegaan. Wat we ook proberen, we krijgen het er bij deze site niet af. Een bloemlezing: wij waren zeer onvriendelijk en überhaupt niet klantgericht (tuurlijk niet, je moet betalen voor wat je verbruikt hebt, dan zijn wij natuurlijk zéér onvriendelijk dat we dat durven te vragen…). De kamerreiniging liet te wensen over (dan heb je lef…). De kaas en het brood waren uitgedroogd (knap als het iedere ochtend vers op het koelbuffet staat…), en het was toch wel héél merkwaardig dat ze de enige gasten waren (dat waren ze niet, maar als je denkt dat heel de wereld om jou draait heb je natuurlijk die andere gasten helemaal niet door die getergd naast je zitten te ontbijten…). En je bent wel zo’n held dat je de enquete als "anoniem" hebt ingevuld, dus eigenlijk schaam je je ervoor dat andere mensen meekrijgen wat je allemaal voor leugens verspreid. Hahaha….
Als onze vaste gast klaagt, dan heb je het écht heel heel heel erg bont gemaakt, die is normaal gesproken erg makkelijk. Volgende keer ga ik schriftelijke waarschuwingen uitdelen ivm schrijven op het meubilair en het veroorzaken van overlast voor andere gasten, of ik zet ze er gewoon uit. Als er 1 ding is wat dus niet werkt is je koest houden en hopen dat ze snel weer weggaan. Krijg je nog natrappen op internet alsof wij de kwade pier zijn. Zoals ik al eerder zei, typisch laagseizoenpubliek.

Deze week hebben we gelukkig allemaal hele leuke mensen gehad en dat geeft toch een geweldig gevoel. Iedereen die de afgelopen dagen is uitgecheckt heeft, zonder dat dat gevraagd werd, gezegd dat het zo prima bevallen is en dat ze zich zo welkom gevoeld hebben. Dat zijn dan de gasten waar je het voor doet.

Het eerste deel van de vertaling was ondanks de enorme drukte van de afgelopen week op de afgesproken dag min of meer af, en toen kwam de mededeling dat het computerbedrijfje van onze vaste gast het op het internet ging zetten en of we het daar heen konden sturen. Daar willen ze het op zijn vroegst volgende week of de week erna pas hebben, want ze hebben nu even geen tijd om het te verwerken. Komt dat even mooi uit, kunnen we nog even rustig alles doorlezen en de puntjes op de i zetten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.