ons hotel

woensdag 3 februari 2010

Scholen dicht

We hebben hier zware sneeuwval. In een paar uur valt er hier 40 cm bij. De scholen zijn dicht en de postbode rijdt met sneeuwkettingen. De helling naast de parkeerplaats loopt niet meer af naar beneden, maar rechtdoor door alle sneeuw die er gedumpt is van de parkeerplaats. En tot na het weekend blijft het sneeuwen. Onze vaste gast heeft vanmorgen moeten helpen de inrit van de parkeerplaats vrij te scheppen, anders kon hij er niet uit. De sneeuwploeg kan het gewoon niet aan, Pepijn is bezig met een noodreparatie aan de koppelingskabel die gebroken is. We gaan zo maar weer even scheppen. We zijn nog steeds heel goed bereikbaar hoor en we raden ook echt iedereen aan om te komen skieen, want het is hier echt prachtig met al die sneeuw.

Door alle sneeuw lopen de boekingen voor Carnaval nog steeds als warme broodjes. Wel wilde iemand ineens annuleren en volgens de voorwaarden moest die betalen. Dan kan je als gast wel een half uur praten als Brugman en vinden dat het oneerlijk is, maar je hebt wel voor die leuke prijs met beperkende annuleringsvoorwaarden geboekt. En in je bevestiging staat ook duidelijk "bij annulering ontstaan kosten, wij raden u dus ook een annuleringsverzekering aan". Tsja, als jij dat dan niet afsluit, moet je niet boos worden op de hotelier. Die persoon had zelfs de VVV gebeld en daar geklaagd of wij wel zomaar geld in rekening mochten brengen, maar was daar ook geen steek verder gekomen. Bij de VVV hadden ze zelfs gezegd dat wij nog coulant waren ten opzichte van de wettelijke regeling (wat ook zo was).

Indien mensen online boeken via de website krijgen ze een nog veel ruimere annuleringsmogelijkheid omdat het voor ons veel minder werk is, maar aan een reservering met eindeloos heen en weer gebel en/of ge-email inclusief administratie en schriftelijke bevestiging zijn we zo 2 tot 3 uur kwijt. Sommige mensen bellen ook 4 of 5 keer terug met een verhaal van een half uur, maar boeken nooit of willen dan ineens toch weer de reservering last minute afzeggen. Dan is het heel redelijk dat wij mensen bij annulering toch iets in rekening brengen voor al die verloren tijd. Het record is iemand die ons echt uren bezig gehouden heeft met ons 12 keer emailen (en toen natuurlijk zonder opgaaf van redenen toch weer niet wilde).

Vanavond gaan we met alle collega-hoteliers kegelen. We hadden natuurlijk qua weersomstandigheden geen slechtere dag uit kunnen kiezen…. We hebben al bedacht dat we nog even in de garage gaan oefenen met de sneeuwkettingen voordat we weggaan, na 21 uur wordt de straat toch veel minder goed geveegd……

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.