ons hotel

woensdag 2 juni 2010

Extra vlees bij de salade

Gisteravond snel even zelf iets eten op onze rustdag. Doe maar niet moeilijk, gewoon een salade en wat frietjes…. Tijdens het sla snijden ging het goed fout. Ik had nog even het mes extra geslepen voordat ik hem in de krop sla zette, en hij gleed zo door in mijn duim. Grote schrik, veel bloed, en klappertanden van de shock en de pijn. Gelukkig was het uiteindelijk niet nodig om naar een eerste hulppost te gaan, zelf goed verbinden was genoeg om het bloeden te stoppen. Vandaag toch maar even naar onze huisarts geweest, want morgen is het hier natuurlijk weer de zoveelste katholieke feestdag. De dokter vond het er top uitzien en gaf complimenten voor de verbindingskunsten van Pepijn. Het is vastgeplakt met zwaluwstaartjes en verbonden en vrijdag moet ik terug komen. Gelukkig is Sandra vandaag bij ons, dus die kon de afwas doen en de kamers en andere dingen die ik niet kan/mag van de dokter.
Extra irritant is dat wij vandaag de organisatie van het zomeractiviteitenprogramma moeten doen, en dat 1 van ons toch al thuis blijven moest voor de gasten e.d. Gelukkig hadden we eergisteren al met collega’s gebeld dat we extra helpers nodig hadden bij het kampvuur, dus dat is geregeld. Pepijn moet vanmiddag nog hout hakken voor het vuur.
Het regent hier ondertussen nog vrolijk door, het houdt maar niet op. Toch zijn we morgen en het weekend weer bijna vol. We hebben nog maar een paar kamers. De weersverwachtingen zijn wat beter voor de komende dagen, dus wie weet komen we nog helemaal vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.