ons hotel

woensdag 1 september 2010

Soms ook goed nieuws

We hebben weer een prijs gewonnen. Ja, ja, het blijft bij ons "awards" regenen. Voor het tweede jaar op rij hebben we een "Top-rated Award" van Hotel.de gekregen omdat we het beste beoordeeld zijn door de gasten die via die website bij ons geslapen hebben. Binnenkort kunnen we dus nog een sticker op het raam plakken en nog een oorkonde aan de muur hangen! Deze week hebben we allemaal hele gezellige happy gasten die het maar al te zielig vinden dat Pepijn zo ziek is. Als ze hem zien rondscharrelen, vragen ze allemaal hoe het met hem gaat. Er hebben zelfs al mensen aangeboden om even hun eigen bordje af te wassen.

Pepijn moest vanmiddag even het fort bewaken omdat ik naar de orthodontist in Viechtach moest. Aangezien ik aan de onderkant aan beide zijden van mijn kaak nu een lege plek heb, zou er een mogelijkheid zijn om mijn tanden in de onderkaaak die erg op elkaar zitten recht te laten trekken. Ik dacht vantevoren dat het een tienjaren-plan zou worden en gigantisch veel geld zou gaan kosten, maar de tijdsduur en de kosten die hij noemde vielen mij enorm mee. Ik overweeg om het te laten doen. 6 tot 9 maanden met een slotjesbeugel lopen is nog te overzien. Over 2 weken wordt er een mal gemaakt (mag ik lekker afhappen…) en foto's gemaakt en dan komt hij met een definitieve beslissing òf het kan en hoeveel het definitief wordt. Even voor de duidelijkheid: het gaat niet om een filmster-gebit, maar om het tandenknarsen 's nachts en de pijnlijke druk op mijn tanden overdag te verminderen. Hij leek verrast te zijn hoe nuchter ik erover was en hoe weinig eisen ik had. Hij ziet vast veel mensen die denken dat ze naderhand aan de Miss Universe-verkiezing mee kunnen doen.

In Viechtach heb ik gelijk even boodschapjes gedaan. Het was overal heel erg rustig op straat, het was de afgelopen dagen echt heel erg koud en nat, echt al een beetje herfst. Vanaf morgen zou het weer mooier weer moeten worden. Op de terugweg naar huis merkte ik dat de afgelopen dagen toch een beetje erg zwaar geweest waren, ik reed wel heel erg slecht en ongeconcentreerd. Niet echt handig in een erg bergachtige omgeving. Ik was blij dat ik weer thuis was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.