ons hotel

zondag 3 april 2011

Joepie! Morgen regen voorspeld!

Vandaag wordt het een zalige zonnige 22 graden, morgen gaat het keihard regenen en wordt het 8-10 graden. Ik ben nog nooit zo blij geweest met de voorspelling van stortregen op mijn verjaardag. Dat betekent dus dat ik niet de stormbaan op wordt gestuurd! Pepijn zegt vervolgens heel praktisch (en niet zo romantisch) "nou, dan kunnen we weer fijn verder met verven". In dat geval wil ik mijn taartje dinsdag hebben….
Het schiet aardig op met de verhuis/verbouwplannen. Bijna alles is al uit onze oude woonvertrekken, er staat nog 1 tafel en 1 boekenkast, en er liggen nog wat boeken en ordners. We slapen ook al beneden in onze nieuwe slaapkamer. Heel fijn, heel ruim, veel rustigere plek in het pand, standaard dag en nacht 19 graden, heerlijk dus. De katten reageren beiden heel anders op dit alles. Katja vindt het fantastisch, zij is enthousiast meeverhuisd naar beneden, en ligt daar heerlijk op de bank en het bed. Jane kan er niet mee omgaan, en ligt stug op haar kussen in een verder compleet leeg geruimd huis. Niet te motiveren ook maar 10 cm te verschuiven! We hebben haar al een paar keer op de arm genomen en beneden op de bank en het bed gezet. Dan is ze eventjes rustig als ze de vertrouwde dingen heeft gezien en eraan heeft geroken, maar binnen een paar seconden vlucht ze toch weer volledig in paniek naar boven.
Woensdag ga ik naar de kaakchirurg voor m'n foto. Ze vonden het achterlijk dat de tandarts niet even een foto wilde nemen, maar dat ik helemaal naar Straubing moet rijden. De pijn is een heel stuk minder, alleen de tandvleesrand langs de achterkant van de achterste pin is nog wat gevoelig, precies waar de kroon zo drukte. Het is volgens mij echt een foute kroon geweest, anders zou de pijn toch niet zo radicaal zijn afgenomen? Ik hoop het maar, ik heb altijd wat met m'n tanden, laat het alsjeblieft in godsnaam niet wéér een kaakontsteking zijn.
Je merkt dat het langzaam zomerseizoen wordt. Deze week wordt het nog een beetje rustig met gasten, maar daarna gaat het echt van start met het seizoen. We hebben al een paar sollicitaties ontvangen voor klusjesman, die zijn gestuurd door het arbeidsburo. Voor schoonmaak lijkt niet zoveel animo te zijn, maar dinsdag en woensdag komt de advertentie in de lokale bladen. Nou ja, indien we niemand kunnen vinden zullen we de klusjesman een extra dag aan moeten bieden en zullen we zelf kamers moeten gaan schoonmaken. Wij hebben het weer bedacht: gisteren was er op de radio dat de werkloosheid hier sinds 1992 niet zo laag is geweest, en de zomer moet nog beginnen. Net op dat moment bedenken wij dat we personeel nodig hebben…. De economie in Duitsland boomt, de crisis is eindelijk voorbij, het belooft een goed jaar te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.