ons hotel

woensdag 6 juli 2011

Demente bejaarde, fout bier en keelpijn

Kortom…heb je even?
Zondagavond stond hier 's nachts om half 1 een demente man in de gang. Al dik in 80/90, zeer verward, hij wilde naar zijn moeder want die had een horecagelegenheid. Met geen mogelijkheid kreeg Pepijn eruit waar het over ging en waar hij thuis hoorde. Een gast was het in ieder geval niet. Uiteindelijk dan maar de politie gebeld, want hier kon hij niet blijven. Zij kwamen meteen, het was duidelijk dat ze vaker zoiets bij de hand hadden. Toen de politie kwam hadden die er zo uit hoe de man heette. Pepijn heeft opgebeld, en dochter en kleindochter zijn de man komen halen. Die waren boos dat de politie erbij was gehaald. Nou ja, na loslopende vieze honden en losgeslagen kinderen kon een weglopende opa er bij dat Flodder-gezin ook nog wel bij.

Gisteren moest ik weer naar de orthodontist. Weer gigantisch lof over de voortgang en de uitstekende mondverzorging (ja, ja, ik weet het, het wordt saai), en alles werd nog eens extra aangedraaid. Teveel, ik heb de hele nacht niet geslapen, zo strak zit alles… Toen ik toch in Viechtach was, kon ik gelijk even bij de brouwerij 2 kratjes Weizen meenemen, dat was in het weekend erg hard gegaan en verder hadden we niets nodig. De jongen van het magazijn zette de kratjes achterin de auto voor mij, en weg was ik. Op naar Deggendorf, snel even naar groothandel. Daar had ik een kar die zo hoog opgestapeld was dat de stapel hoger was dan ik. Tijdens het inladen van de auto moesten de kratjes even aan de kant, en toen stond ik te vloeken op de parkeerplaats. Aaahhh…het verkeerde bier….Van het dunkles Weizen is tot nu toe 1 flesje gedronken, daar heb ik echt niet nog twee kratten van nodig. Terug dus, en omruilen… 29 km omgereden, op onze rustdag, terwijl het 25 graden was….
Thuisgekomen waren de laatste aankomsten er nog steeds niet. Onze rustdag kon pas om half 8 beginnen toen iedereen er was. We zijn nog een simpel hapje gaan eten, en daarna hebben we nog ergens wat gedronken.

Gelukkig gaat het met mij een beetje beter. Zondag en maandag had ik vreselijk veel keelpijn en hoge koorts. Gisteren was de eerste dag dat het een beetje beter ging, maar het was gelijk natuurlijk weer een zwaardere dag met dozen sjouwen e.d. bij de groothandel. Als Pepijn zometeen uit bed komt mag hij alles hier overnemen, dan duik ik terug m'n bedje in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.