ons hotel

dinsdag 4 september 2012

Erotisch uitje Beierse Woud?

Het weer is deze week een stukje koeler (maar nog altijd aangenaam), de schoolvakanties lopen langzaam ten einde, dus is het nu even een paar daagjes wat rustiger. Nou ja, rustig betekent voor ons de laatste tijd nog steeds een bezetting van over de 60%. Het weeekend zijn we bijna vol, en daarna wordt het volop wandelseizoen, dus dat blijft de volgende 6 weken zeker nog zo. Nu hebben we al voor de derde keer in iets meer dan een week Amerikanen in huis die op zoek zijn naar hun roots. Onze vaste gast die er iedere week van maandag tot donderdag was is langdurig ziek gemeld. Hij is er al 8 weken niet, en ook de komende 8 weken ziet het er niet naar uit dat hij weer aan het werk gaat. Heel langzaam begint dat een beetje te wennen, maar hij wordt door ons allemaal enorm gemist. Onze andere vaste gast, een gescheiden papa die iedere 3 weken zijn kind een lang weekend bezoekt, heeft een nieuwe relatie met een dame die op rijafstand van hier woont, dus hij vertelde vorige week dat hij over 2 weken voor het laatst komt. Ook heel erg jammer, ook die gaan we erg missen.

Deze week was het groot in het nieuws dat een bekende duitse verzekeringsmaatschappij zijn beste vertegenwoordigers erg leuke snoepreisjes als beloning aanbood. "Club Hedonism" heette de swingersclub waar gelogeerd werd op Jamaica, en dat was niet de eerste keer dat deze firma erotisch getinte beloningen uitdeelde. Vorig jaar was het uitje een bordeelbezoek in Budapest. Laat deze firma nu in oktober een personeelsuitje naar Lam gepland hebben. De ene helft zit bij ons en de andere helft bij onze collega's verderop in de straat. Het zullen wel de minder succesvolle vertegenwoordigers zijn dat ze een teamuitje naar het Beierse Woud hebben gekregen in plaats van naar Jamaica. We hebben er in ieder geval met de lokale vertegenwoordiger van de firma (toevallig ook de broer van onze buurman) en met de collega hartelijk om gelachen.

De familie van 5 waar we een paar weken geleden tevergeefs op dinsdag op hebben zitten wachten hebben we een rekening gestuurd. Altijd proberen...je bent verbaasd hoe vaak er nog betaald wordt....Vandaag kwam de envelop onbestelbaar terug met een officiele sticker van de Deutsche Post met de opmerking "adres bestaat helemaal niet". Iemand maakt dus een boeking met een niet-bestaand adres en een niet-bestaand telefoonnummer. Lekker dan.....je vraagt je serieus af hoe ziek mensen moeten zijn dat ze andere mensen dit soort dingen aandoen. Wij hebben dus een hele dag voor niks zitten wachten en zijn precies met de laatste 2 kamers blijven zitten die we 10x konden verhuren in 1 van de drukste weken van het jaar, en waarschijnlijk was niemand ooit van plan om te komen.

We wachten nog op de laatste aankomst, die hebben net gebeld dat ze wat later zijn en rond 19 uur komen. We gaan waarschijnlijk nog wel even de deur uit en even een hapje eten. We hebben gewoon een lekkere luie dag. Pepijn heeft nog wel even met een potje verf de lijnen op de parkeerplaats bijgewerkt. De ideale dag, aangezien de meeste gasten de hele dag weg zijn omdat ons restaurant toch dicht is.

6 opmerkingen:

  1. Ik lees sinds kort mee hier (geen idee hoe ik hier terecht ben gekomen) en ik bewonder jullie ondernemingszin. Het is leuk om de ins en outs van een hotel in het Beierse woud te kunnen volgen. Wij waren daar ooit eens veertien dagen in een gehuurd huis en we vonden het er erg mooi.
    Kunnen jullie niet reserveringsgeld vragen? Dat houdt mensen, die raar bezig zijn, wel tegen. De reservering gaat dan pas in als je het geld binnen hebt. Natuurlijk hoeft dat niet bij gasten, die je al kent en van wie je weet dat ze keurig handelen.
    Ik kan me herinneren dat wij dat huis daar van te voren moesten betalen.
    In ieder geval heel veel succes.
    Groeten uit Friesland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Wieneke: in een tijd van snel internet en dergelijke willen mensen niet meer vooraf geld overmaken of wachten op een bevestiging. Dan ben je de potentiele klant heel snel kwijt. We overwegen wel mensen om een creditcardnummer te gaan vragen. Kom je wel, doen we daar niets mee, kom je niet, boeken we daar het geld af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natascha. Ik vraag altijd een credit card nummer bij reserveringen. Ook nog geen garantie voor betaling overigens. Vaak is de card een niet bestaan nummer of opgeheven of gewoon uitgemaxt. Als ik geen credit card nummer krijg maak ik geen reservering want mijn ervaring hier is dat die personen nooit komen... Ik weet al vaak hoe laat het is als men met smoesjes waarom men even geen card bij de hand heeft. Hier in de VS kan je volgens mij nergens bij een hotel een reserveering maken zonder card... Ik weet precies hoe je je voelt dan. je wordt gewoon de omzet van die 2 kamers door de neus geboord. heel erg frustrerend...gr petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is extra werk natuurlijk, maar je kunt ook zelf kijken of een adres echt bestaat. Opgave van creditekaartnummer vind ik tegenwoordig heel normaal hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb nog steeds geen kredietkaart en begin er ook niet aan. Problemen heb ik daardoor nooit ondervonden zelfs niet in de USA. Maar ik betaal ook moeiteloos vooruit. De laatste jaren stel ik dat bij aankomst in kleine Duitse hotelletjes regelmatig voor, maar dan wordt mij op het hart gedrukt dat morgenochtend bij het vertrek ook prima is.

    Ooit was er een praktische reden bij het bedrijf waar ik werkte. Een voorschot kreeg ik alleen in cash en bij een kredietkaart werd ik zelf risicodragend. Dus sjouwde ik stapels bankbiljetten mee. Binnen Europa doet de Europas het prima, en die heb ik zo ingesteld dat ik nooit in het rood kom te staan. Nul euro krediet is nul euro tegen 13% woekerrente. Maar ook in Brazilië trok ik met mijn Europas moeiteloos hun Realen van mijn rekening.

    Tegenwoordig zie ik de kredietkaart als basisprobleem voor de kredietcrisis.

    Over dat e-tourisme, dat kan echt overal. Escortbureaux weten ook goed afgelegen hotels te vinden. Mijn eerste baas nam klanten mee en organiseerde het juist in afgelegen hotels om later de klanten daarmee te chanteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Ximaar: het gaat niet over betalen ter plaatse of hoe je betaald of wanneer, het gaat erom wat je kunt verzinnen dat mensen serieuze boekingen maken en je niet met de kosten laten zitten.

    BeantwoordenVerwijderen